A 2015 márciusában bemutatott Michelin Crossclimate az első olyan új generációs négyévszakos abroncs volt, amit teljesen új elvek alapján terveztek. A hagyományos négyévszakos gumik olyan téli gumik, amiket alkalmassá tettek nyári használatra is. Az ilyen gumik jól teljesítenek havon és jégen, de nyári tulajdonságok (főleg a száraz tapadás) csorbát szenvednek. A Michelin-nél újragondolták az az egész folyamatot, a piaci igényeket és ezért a Michelin Crossclimate már inkább nyári gumira hasonlít, viszont téli használatra is alkalmassá tették.
A Michelin CrossClimate+ futófelületi mintázatának kinézete teljesen megegyezik a korábbi generációval, csak egy kis + jel árulkodik az oldalfalon arról, hogy továbbfejlesztett verzióval van dolgunk. Az újdonság a futófelület anyagában van. A gyártó szerint az új összetételnek köszönhetőn megnőtt négyévszakos gumi élettartalma, valamint a kedvező vizes, havas és száraz tulajdonságait is tovább őrzi meg.
Míg az abroncs élettartama növekedett, a száraz fékezési adatok nem változtak, úgy egyes méretekben a nedves fékezési paraméterek minimálisan romlottak. Ennek ellenére a kategóriájában még mindig az egyik legjobb gumi, még akkor is, ha közvetlenül nyári gumikkal hasonlítjuk össze.
Az új CrossClimate+ idén váltja a korábbi CrossClimate-et, kivéve 14 colt, ahol marad az előző generáció. Tavaly a CrossClimate SUV is megjelent a piacon, sőt 2018-tól már 19 és 20 colos méretekben is elérhető lesz.