Michelin CrossClimate 2 - Miben fejlődött az előző generációhoz képest?

A 2021 szeptember óta, Európában értékesített új Michelin CrossClimate 2 és a kifutó mintázatú Michelin CrossClimate+ kizárólagos összehasonlító tesztjét 2021-ben a Tyre Reviews végezte.

Ebben a tesztben megnézzük milyen fejlesztések voltak a száraz úton való kezelhetőséget illetően, beleértve a fékezést is, ami már amúgy is nagyon hatékony volt, milyen előrelépések történtek az aquaplaning és vizes útburkolati kezelhetőség területén, hogy csökkentette az üzemanyag fogyasztást a gördülési ellenállás fejlesztése, valamint a Michelin nagyon komoly törekvését az abroncs havas úton történő viselkedésének javítására.

A 2015 márciusában bemutatott Michelin CrossClimate az első olyan új generációs négyévszakos abroncs volt, amit teljesen új elvek alapján terveztek. A hagyományos négyévszakos gumik olyan téli gumik, amiket alkalmassá tettek nyári használatra is. Az ilyen gumik jól teljesítenek havon és jégen, de nyári tulajdonságok (főleg a száraz tapadás) csorbát szenvednek. A Michelin-nél újragondolták az az egész folyamatot, a piaci igényeket és ezért a Michelin Crossclimate már inkább nyári gumira hasonlít, viszont téli használatra is tökéletes.

Ha van idejük, nézzék meg a videot is, mi mindenben jobb az új Michelin Crossclimate 2 mint a Michelin Crossclimate+. Kb mindenben.

Mi a legfontosabb változás?

A Michelin CrossClimate 2 futófelületi mintázatának kinézete teljesen megegyezik a korábbi generációval. Az újdonság a futófelület anyagában van. A gyártó szerint az új összetételnek köszönhetőn csökkent a négyévszakos gumi féktávja száraz úton, és az autó üzemanyag fogyasztása, valamint a kedvező vizes, havas és száraz tulajdonságait is tovább őrzi meg.

Romlott valamilyen tulajdonsága?

Nem, minded paraméterében jobbnak bizonyult, így kategóriájában az egyik legjobb négyévszakos gumi, még akkor is, ha közvetlenül nyári gumikkal hasonlítjuk össze.

száraz úton történő fékezés: CrossClimate 2: 34,15m CrossClimate+: 35,96 m

kezelhetőség száraz úton: CrossClimate 2: 80,43 sec CrossClimate+: 82,17 sec

nedves úton történő fékezés: CrossClimate 2: 29,2m CrossClimate+: 30,63 m

kezelhetőség nedves úton: CrossClimate 2: 49 sec CrossClimate+: 49,03 sec

kezelhetőség havas úton: CrossClimate 2: 91,3 sec CrossClimate+: 94 sec

üzemanyag fogyasztás: CrossClimate 2: 5,55 l/100 km CrossClimate+: 5,66 l/100 km

A Crossclimate család

Az új CrossClimate2 idén szeptemberben váltja a CrossClimate+-t. 2017-ben a CrossClimate SUV is megjelent a piacon.