téli gumi teszt 2015
Méret: 215/65 R16
- Összefoglaló

Kosár: 0 db

Autógumi kereső, méret alapján

Méret
/ R
Idény
Gyártó
Típus
Üzemanyag
Tapadás
Zaj

Autógumi kereső, autó alapján

Idény
Autómárka

Gumi + Felni összeszerelve

Idény
Autómárka

Acél- és alufelni kereső

Autómárka
 GumiÉrtékelésÁr
1.

Példás
23 346 Ft-tól - Vásárlás
 Havas úton: 1- ; Nedves úton: 1- ; Száraz úton: 2 ; Óriási vonóerő havas úton, nagy aquaplaning tartalékok, remek fékezési tulajdonságok vizes úton.
2.

Példás
9 990 Ft-tól - Vásárlás
 Havas úton: 1- ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2 ; Remek irányíthatóság hóban, pontosan reagál a hirtelen kormánymozdulatokra, jó teljesítmény száraz és nedves úton is.
3.

37 330 Ft-tól - Vásárlás
 Havas úton: 2- ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2 ; Nagyon jó fékezési tulajdonságok és jó tapadás nedves úton, alacsony gördülési ellenállás. Gyenge aquaplaning, magas elhaladási zaj.
4.

Megfelelő
32 386 Ft-tól - Vásárlás
 Havas úton: 1- ; Nedves úton: 2- ; Száraz úton: 2- ; Kiváló teljesítmény hóban, jól irányítható nedves úton, csekély üzemanyag-fogyasztás. Gyenge aquaplaning tulajdonságok és hosszú fékút nedves úton, mérsékelt gördülési zaj.
5.

Megfelelő
19 990 Ft-tól - Vásárlás
 Havas úton: 2 ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2- ; Jó havas teljesítmény, hosszú élettartam, nagy biztonsági tartalékok aquaplaning terén. Átlagos irányíthatóság nedves és száraz útfelületen, száraz úton hosszabb fékúttal is számolni kell.
6.

Megfelelő
 
 Havas úton: 2- ; Nedves úton: 2- ; Száraz úton: 2- ; Jó aquaplaning tulajdonságok, rövid fék
7.

Nem ajánlott
31 109 Ft-tól - Vásárlás
 Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 3 ; Száraz úton: 3+ ; Szépen teljesít hóban, pontos kormányzási visszajelzések. Gyenge aquaplaning, hosszú fékút nedves és száraz úton, nem megfelelő kezelhetőség.
8.

Nem ajánlott
10 080 Ft-tól - Vásárlás
 Jó aquaplaning tulajdonságok, komfortos, olcsó. Hosszú fékút, egyértelműen gyenge teljesítmény. Nagy gördülési ellenállás

AutoBild Allrad téli gumi teszt 2015
Részletek

Az AutoBild Allrad 2015-ben is tesztelte 8 gyártó 215/65 R 16 méretű téli gumiabroncsát SUV kategóriában.

Tesztautó: VW Tiguan

A tesztelt gumiabroncsok abc sorrendben:

  • Apollo Alnac 4G Winter
  • Bridgestone LM80 EVO
  • Continental WinterContact TS850P SUV
  • Dunlop Winter Sport 5
  • Maxxis WP-05 Arctictrekker
  • Michelin Alpin 5
  • Nokian WR SUV 3
  • Pirelli Scorpion Winter

Minden résztesztet 1-6 között pontoztak úgy, hogy az alacsonyabb érték felel meg a jobb teljesítménynek. A végeredmény az alábbi szempontok súlyozott átlagából lett kiszámolva:

  • Viselkedés havas úton (vonóerő, fékezés, irányíthatóság, szlalom)
  • Viselkedés nedves úton (aquaplaning tulajdonságok, irányíthatóság, köridő, fékezés)
  • Viselkedés száraz úton (irányíthatóság, fékezés, vezetési komfort, elhaladási zaj, gördülési ellenállás)

A gumiabroncsok elnevezése alatt az egyes részeredmények (havas, nedves, száraz úton) összesítése látható, melyek átlagából a sorrend született végül.

Néhány fontos adat a teszt részeredményeiből, melyből a végső értékelés született.

 Féktávolság havas úton, 40hm/h sebességnél
Pirelli16.5m
Apollo16.8m
Dunlop16.9m
Michelin17.1m
Nokian17.3m
Bridgestone17.4m
Continental17.9m
Maxxis18.5m
Nyári gumiabroncs39.5m
 Féktávolság nedves úton, 100hm/h sebességnél
Nyári gumiabroncs56.3m
Dunlop56.6m
Continental57.3m
Apollo60.1m
Michelin60.4m
Pirelli61.6m
Nokian61.8m
Maxxis62.1m
Bridgestone62.4m
 Féktávolság száraz úton, 100hm/h sebességnél
Nyári gumiabroncs39.6m
Nokian42.0m
Maxxis42.1m
Apollo42.8m
Continental42.8m
Dunlop43.9m
Michelin45.5m
Bridgestone46.2m
Pirelli46.9m

 Aquaplaning egyenes úton, átlagsebesség szerint
Maxxis78.2km/h
Michelin78.0km/h
Nokian76.5km/h
Dunlop75.2km/h
Nyári gumiabroncs75.0km/h
Apollo74.2km/h
Pirelli73.1km/h
Continental72.0km/h
Bridgestone71.9km/h

 Elhaladási zaj 80km/h sebességnél
Bridgestone70.9dB
Maxxis71.3dB
Pirelli71.3dB
Apollo71.8dB
Dunlop72.4dB
Michelin72.4dB
Nokian72.4dB
Nyári gumiabroncs72.7dB
Continental71.3dB

Hétköznapi életben a gumiabroncs komfortja szempontjából a leginkább meghatározó a gördülési zaj. A gördülési zaj forrása alapvetően a futófelület tagoltsága, a minta blokkok és árkok váltakozása. A tesztben (ahogy a címkén is) nem a jármű belsejében érzékelhető, hanem a kívül mérhető, elhaladási zaj értékét jelölik.


×