Kosár: 0 db

Autógumi kereső, méret alapján

Méret
/ R
Idény
Gyártó
Típus
Üzemanyag
Tapadás
Zaj

Autógumi kereső, autó alapján

Idény
Autómárka

Gumi + Felni összeszerelve

Idény
Autómárka

Acél- és alufelni kereső

Autómárka

Amit a gumi abroncsnyomás-ellenőrző rendszerekről tudni érdemes

  • Amit a gumi abroncsnyomás-ellenőrző rendszerekről tudni érdemes
    Amit a gumi abroncsnyomás-ellenőrző rendszerekről tudni érdemes
  • Amit a gumi abroncsnyomás-ellenőrző rendszerekről tudni érdemes
    Amit a gumi abroncsnyomás-ellenőrző rendszerekről tudni érdemes
  • Amit a gumi abroncsnyomás-ellenőrző rendszerekről tudni érdemes
    Amit a gumi abroncsnyomás-ellenőrző rendszerekről tudni érdemes

Mikortól kötelező?

Az EU-ban 2014. november 1. után forgalomba hozott új gyártású autók esetén kötelező széria tartozék a TPMS (tire-pressure monitoring system), magyarul az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer.

Hogy működik?

Kétféle rendszert alkalmaznak a gyártók:

  1. Az indirekt rendszer az adatokat az ABS szenzorból nyeri. Az abroncsok belsejében nincsenek szenzorok. A rendszer csak menet közben működik, alacsony nyomás vagy defekt esetén figyelmeztet.
  2. A direkt rendszernél az abroncs belsejében elhelyezett, vezeték nélküli, elemes szenzorok mérik a nyomást. A szenzorok jellemzően a szelepbe vannak beépítve.

Mi a teendő téli-nyári átszereléskor, ha indirekt rendszerű abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel van felszerelve az autóm?

Az átszerelés után újra kell kalibrálni a rendszert. Ezt az autó tulajdonosa is egyszerűen meg tudja tenni a gépkocsi beállításai között. .Az autó kezelési kézikönyve minden esetben tartalmazza, hogy kell elvégezni a kalibrálást. Ez a megoldás egyszerű és a tulajdonosnak nem jelent plusz költséget.

Mi a teendő téli-nyári átszereléskor, ha direkt rendszerű abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel van felszerelve az autóm és a téli gumikat külön felni garnitúrán használom?

Alapvetően 2 eset lehetséges:

  1. Az új nyomás-ellenőrző szelepeket csak egyszer kell párosítani az adott autóhoz, mert az autóhoz 10 szelepet lehet párosítani.
  2. Az új nyomás-ellenőrző szelepeket minden átszereléskor újra kell párosítani az adott autóhoz, mert az autóhoz csak 5 szelepet lehet párosítani.

Direkt rendszer esetén van egyéb feladat a rendszerrel?

  1. A szelepekben lévő elemek 4-5 év után lemerülnek, ezek nem cserélhetők, ezért új nyomás-ellenőrző szelepeket kell vásárolni.
  2. Sajnos egyes autót típusok esetén nem elég a szeleppel előre tudatni, hogy milyen autó típushoz lesz párosítva, de még az autó diagnosztikai rendszerét is programozni kell OBD2-n keresztül.

Honnan tudhatom meg, hogy direkt vagy indirekt rendszerrel van szerelve a gépkocsim?

  1. Bizonyos esetekben a gépkocsi használati kézikönyvében találunk rá utalást.
  2. Biztosan a kerék szétszerelésekor lehet megállapítani, hogy nyomás-ellenőrző szelep van a kerékben. A legtöbb esetben az autó forgalmazója is tud információt nyújtani a kérdésről.

Mennyibe kerül?

  • Indirekt rendszer esetén nincs plusz költség, a kerekekben hagyományos szelepek vannak.
  • Direkt rendszer esetén 15.000 Ft-ba kerülnek a szelepek kerekenként.
  • Amennyiben szükséges, az OBD2 programozás 5500 Ft-ba kerül autónként.

Mi történik akkor, ha direkt rendszerű nyomás-ellenőrzős autó esetén nem vásárolok nyomásellenőrző szelepeket a téli felnikhez?

Az autó használható marad, azonban az autó műszerfalán egy jel lesz látható, ami a nyomás-ellenőrző rendszer hibáját jelzi.


×