Bridgestone LM32

Bridgestone LM32

MéretSIÁr
175/60 R15T17 990 Ft-tól -
195/65 R15H, T15 105 Ft-tól -
205/45 R17V40 951 Ft-tól -
205/50 R17V38 270 Ft-tól -
215/40 R18V41 209 Ft-tól -
215/45 R18V43 990 Ft-tól -
215/45 R20V105 225 Ft-tól -
225/40 R18V40 462 Ft-tól -
225/50 R17H44 116 Ft-tól -
225/55 R16H39 750 Ft-tól -
225/55 R17V42 845 Ft-tól -
225/60 R16H32 990 Ft-tól -
235/35 R19V59 897 Ft-tól -
235/40 R19V65 043 Ft-tól -
235/50 R18V52 989 Ft-tól -
235/55 R17V46 891 Ft-tól -
235/60 R17H44 051 Ft-tól -
245/40 R17V50 490 Ft-tól -
245/40 R20W82 850 Ft-tól -
255/40 R18V67 859 Ft-tól -
255/40 R19V59 990 Ft-tól -
255/45 R18V58 452 Ft-tól -

Bridgestone LM32 információ

Kategória: prémium
Szezon: téli gumi

A Bridgestone LM32 ideális választás közép és prémium kategóriás autók számára téli szezonra. A mintázat kisteher autókra is elérhető, megfelelő súlyindex-szel és erősített oldalfallal.

  • Kiemelkedő teljesítmény nedves útviszonyok között

A kifinomult szilika eloszlással rendelkező új fedő keverék kitűnő kopásállóságot, nedves utakon jobb teljesítményt és kisebb gördülési ellenállást biztosít. (ábra 1.)

  • Megbízható teljesítmény

A sokszögű blokk és lamella mintázat maximálisra növeli a kapaszkodó élek számát, javítva a kanyarodást és a fékezési reakciót nedves és összetömörödött hóval fedett utakon. (ábra 2.)

  • Megnövelt tartósság

A továbbfejlesztett konstrukció, a könnyűsúlyú heveder-csomag és az optimalizált karkaszprofil jelentősen csökkentik az összsúlyt, így javítja az abroncs tartósságát. (ábra 3.)

  • Tökéletes kontroll

A 3D lamellák minimálisra csökkentik a blokk deformációt, így autója még nagy terhelés mellett is megbízhatón kormányozható és irányítható marad. (ábra 4.)

Tökéletes fékezés és kanyarodás havon és jégen, magabiztos kezelhetőség téli körülmények között.

  • Kiemelkedő teljesítmény nedves útviszonyok között (ábra 1.)
    Kiemelkedő teljesítmény nedves útviszonyok között (ábra 1.)
  • Megbízható teljesítmény (ábra 2.)
    Megbízható teljesítmény (ábra 2.)
  • Megnövelt tartósság (ábra 3.)
    Megnövelt tartósság (ábra 3.)
  • Tökéletes kontroll (ábra 4.)
    Tökéletes kontroll (ábra 4.)

Bridgestone LM32 teszt

2014201320122011Átlag: 84%; Tesztek száma: 8

További téli gumi tesztek

További Bridgestone téli gumik

Személyautó

Kisteher

Terepjáró

Bridgestone információk

BridgestoneA Bridgestone Japánból származó prémium minőségű gumiabroncsokat gyárt. A színvonalat japán mérnöki maximalizmus és precizitás garantálja.

A Bridgestone termékkínálata

Személygumiabroncsok mellett a Bridgestone gyárt 4x4, teher-, busz-, építőipari-, mezőgazdasági-, motor-, robogó-, és off-road abroncsokat, valamint légi járművekre is.

Vezető autógyártók is elsőszerelésként választják, mint pl. VW-csoport, Ford csoport, BMW, Mercedes, a General Motors, Peugeot, Renault, Toyota, Fiat-csoport, Renault, Volvo, Scania, MAN, DAF, Iveco.

A prémium szegmenshez tartozó Bridgestone gumiabroncsokat azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.

Gazdasági adatok

A Bridgestone Corporation és leányvállalatai világszerte több mint 140 000 embernek adnak munkát, 25 országban (köztük Magyarországon is), 178 gyárban. Minden 5. jármű Bridgestone gumiabronccsal van szerelve. 2012-ben a Bridgestone eladások összértéke Európában 3,5 millió Euróra rúgott. A Bridgestone gyáraiban készülnek az eredetileg amerikai Firestone és a Dayton gumiabroncsok is.

Tulajdonos

A Bridgestone Európa (BSEU) székhelye Belgiumban, Brüsszelben található, a világ piacvezető gumiabroncs- és egyéb gumitermékeket gyártó Bridgestone Corporation székhelye pedig Tokióban, Japánban.

A Bridgestone története

A vállalatot 1931-ben Shojiro Ishibashi alapította, Japánban. A későbbi márkanév is az alapító nevéből ered: ishibashi japán szó jelentése kőhíd. A gumiabroncs gyártás előtt Ishibashi egy hagymományos japán lábbeliket - a tabi - készítő cég gyártási ágán dolgozott. 1930-ban legyártotta az első gumiabroncsot, majd egy évvel később a Bridgestone Tire Co. Ltd. megalapításával ő lett az első japán gumiabroncsgyártó. A gumiabroncstól a golflabdán keresztül a gumitömlőig a következő 10 évben a fejlődés jellemezte a céget. Az értékesítés 1953-ban meghaladta a 10 milliárd jent, minek következtében a Bridgestone Japán legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalatává vált. A hatvanas években született a vállalat mottója: „kiváló minőségű termékekkel szolgálni a társadalmat”, s ugyanebben az évtizedben, 1962-ben fejlesztették ki az első japán acél radiálgumiabroncsot is teherautókhoz és buszokhoz, 1964-ben pedig az első radiálabroncsot személyautókhoz. Az autóipari termelés rohamos és világméretű növekedésének hatására a Bridgestone kiterjesztette a termelést Japán határain túlra. 1965-ben új Bridgestone-gyárat nyitottak Malajziában, mely a vállalat első tengerentúli üzeme volt a második világháborút követően. A Bridgestone Corporation Európai Irodáját (a Bridgestone Corporation európai képviseletét) 1972-ben alapították Brüsszelben. A cég 1979-ben dobta piacra a személyautók számára gyártott alufelnit és fejlesztette ki a használt gumiabroncsok újrahasznosításának technológiáját. A köpenyperem is a Bridgestone nevéhez köthető. A Bridgestone 1983-ban jelentős lépést tett világpiaci pozíciója megszilárdításáért, amikor a Firestone Tire & Rubber Company-től megvásárolta első termelőüzemét az Egyesült Államokbeli Tenesseeben. 1988-ban aztán a teljes Firestone vállalatot – az USA második legnagyobb gumiabroncsgyártó cégét – felvásárolta 2.6 milliárd dollárért. 1982-ben a Bridgestone piacra dobta az első téligumit Japánban, öt évvel később pedig a cég mérnökei terveztek a téli gumiabroncshoz multicell keveréket is. A kemény munka 1986-ban meghozta gyümölcsét, amikor a Porsche megvásárolta a Bridgestone RE71 ultra-nagyteljesítményű gumiabroncsát limitált szériájú 959 sportkocsija gyári szereléséhez, mely abban az időben a világ leggyorsabb személyautójának számított. 2004 februárjában szállította le a Bridgestone az 1 milliomodik defekttűrő abroncsát, amellyel megerősítette vezető pozícióját a defekttűrő technológia területén. A Ferrari a defekttűrő technológiát (RFT) választja a Scaglietti 612-es modelljéhez és a Maserati is e technológia mellett dönt. A nagy gyártóknak a vállalatba vetett bizalmát jól példázza a Bridgestone Daimler Chryslerrel kötött szerződése, melynek értelmében a Bridgestone lett a Daimler Chrysler fő gumiabroncs beszállítója a közép és nehéz kategóriás (6 tonna feletti) teherautókhoz. A Bridgestone Europe 2004. június 11-én felavatta új európai tesztpályáját (EUPG) a Róma melletti Apriliában. A 144 hektáron fekvő, 4 kilométeres ovális pálya, melyet 40 millió euróból létesítettek, az egész év során használható, legmodernebb kísérleti pálya Európában. 2008. áprilisában kezdte meg a személyautó-abroncsok tömeggyártását a tatabányai gyár. A teljesen automatizált üzemben a japán cég új technológiájával a teljes üzem beindulása után akár napi 8000 nagy- méretű (20") és teljesítményű (UHP) személy-, terepjáró- abroncsot gyárthat. 2012-ben az anyacég további fejlesztéseket eszközölt, ezzel a gyárban 2017-re napi 18000 gumigyártására lesz lehetőség. A folyamatos fejlesztéseknek és kutatásoknak köszönhetően a Bridgestone úttörő módszert fejlesztett ki a kaucsukfák betegségének felismerésére, amelynek segítségével egyszerűen, gyorsan és pontosan diagnosztizálható a kaucsukfa gyökérrothadási betegsége.

Motorsport

1997-ben a Bridgestone betört a Forma-1 világába is. 2007-től 2010-ig egyedüli gumibeszállító volt a Forma-1-ben. A Bridgestone Potenza gumikkal szerelt autók négy dobogós helyezést értek el az első időszakban. 1998-ban, a Bridgestone második Formula 1-es szezonjában a cég megszerezte első világbajnoki győzelmét Mika Hakkinennek köszönhetően, aki egyéni világbajnoki címet, és csapatának, a Mercedes/McLarennek konstruktőri világbajnoki címet szerzett, így a Bridgestone rögtön két világbajnoki címmel is büszkélkedhetett. A Suzuki Grand Prix Csapat gumi beszállítója lett a Bridgestone a MotoGP 2004-es szezonban.


×