Continental SportContact 5 SUV 255/55 R18

Continental SportContact 5 SUV

255/55 R18
109 (1030 kg/kerék)
H (210 km/óra)
* BSW SSR XL
nyári terepjáró közúti
defekttűrő
D
D
73
62 989 Ft / db

Készlet: 1

Szállítási díj: 2 790 Ft / db

Kiemelet ajánlat

255/55 R18
109 (1030 kg/kerék)
Y (300 km/óra)
nyári személyautó
C
A
69
46 994 Ft / db

Készlet: 8

Szállítási díj: 2 290 Ft / db
GT Radial SportActive 2
Teszteredmények:

Autógumi kereső

Méret alapján

Méret
/ R
Idény
Gyártó
Típus
Üzemanyag
Tapadás
Zaj

Autó alapján

Idény
Autómárka

Continental SportContact 5 SUV információ

Kategória: prémium
Szezon: nyári gumi

A Continental ContiSportCotnact 5 sportos személygépjárművekre és a sportkategóriás SUV-okra fejlesztett nyári gumiabroncs.

A Continental a sportos vezetési tulajdonságokkal rendelkező ContiSportContact™ 5 abroncsát úgy fejlesztette ki, hogy az egyaránt alkalmas legyen a sportos személygépjárművek és a sportkategóriás SUV-ok technikai elvárásait kielégíteni. Ezzel az új fejlesztésű abronccsal a mérnököknek sikerült a rendkívül népszerű előd, a ContiSportContact™ 3 tulajdonságait felülmúlni, és további jelentős előrelépéseket tenni. A mérnökök ezeket a kimagasló eredményeket az új fejlesztésű alapanyag-keverék révén érték el, amely a keletkező erőhatások maximális átvitelét teszi lehetővé, méghozzá mindezt rendkívül alacsony gördülési ellenállás mellett. A ContiSportContact™ 5 csúcsteljesítményét a speciális "Black Chilli" adalék biztosítja, amely az abroncs működése közben fellépő különböző frekvenciákat megfelelő módon használja.

Fékezés közben az abroncs magasabb frekvencián üzemel, mint az egyenletes sebességű haladás alatt. A magas frekvencia az alapanyag rövidláncú polimerjeiben hőképződést okoz. A hőfejlődés következtében a ContiSportContact™ 5 alapanyagánál használt speciális "Black Chilli" keverék-technológia fizikai jellemzői megváltoznak. Ennek a változásnak köszönhetően jelentősen csökken a vizes és száraz útfelületen nyújtott fékút.

Az abroncs külső vállán úgynevezett makro-blokk kialakításra került sor. A kialakítás egyik előnye, hogy kanyarodáskor az érintkezési felület deformációja minimális, így az irányítási precizitás szinte tökéletes. A másik nagy előnye, hogy kanyarodáskor az abroncs érintkezési felülete a lehető legnagyobb, így a ContiSportContact™ 5 kimagasló tapadást és egyedülálló biztonságot nyújt. (ábra 1.)

Állandó sebesség esetén az abroncs alapanyagában fellépő vibráció rendkívül alacsony. Ez mérsékelt gördülési ellenállást eredményez, ugyanis az alapanyagban használt hosszúláncú polimerek nagyon hatékonyan képesek a keletkező energiákat elnyelni. Ennek köszönhetően az abroncs lágyabban gördül és nem melegszik fel túlzottan, amely nagyobb futásteljesítményt és alacsony üzemanyag-fogyasztást eredményez. (ábra 2.)


×