Méret | Ár | |
195/75 R16 | Vásárlás | |
205/75 R16 | Vásárlás | |
215/75 R16 | Vásárlás | |
225/65 R16 | Vásárlás | |
235/65 R16 | Vásárlás |
Kategória: prémium
Szezon: téli gumi
Kishaszongépjármúvekre tervezett téli gumiabroncs.
A Michelin Agilis Alpin közel két méterrel rövidíti le a fékutat nedves és jeges úton, miközben 25%-kal nagyobb vonóerőt biztosít havas úton*.
20%-kal több kilométer megtételére képes, mint elődje, a Michelin Agilis 81 Snow Ice. Ez jelentősen csökkenti egy kisteherautó flotta gumiabronccsal kapcsolatos üzemeltetési költségét.
Az Agilis Alpin a széles körben elismert Michelin Agilis nyári abroncsokhoz hasonló, rendkívül ellenálló oldalfallal rendelkezik. Ugyanakkor az abroncs jobban ellenáll az útpadka által okozott horzsolásoknak.
A „Durable Contact Patch” technológia azáltal, hogy megnöveli az úttal érintkező gumifelület méretét, javítja a jármű stabilitását és megnöveli az abroncs élettartamát.
A Michelin teherabroncsokhoz kifejlesztett „Durable Contact Patch” technológia az Agilis 81 Snow Ice abroncsnál szögletesebb, és 27%-kal nagyobb tapadási felületet biztosít az Agilis Alpin abroncsnak (lábra 1.).
Az oldalfal védőpajzsoknak és a maximális ellenállást biztosító kétrétegű karkasz felépítésnek köszönhetően az abroncs robusztusabb.
A vállakig futó barázdák és a változó csatornaszélesség segítségével a Michelin Agilis Alpin futómintázata növeli a kapaszkodást havon. (ábra 2.)
Nagyobb stabilitás a StabiliGrip technológiával Az Agilis 81 Snow Ice abronccsal összevetve az Agilis Alpin 16%-kal több lamellát tartalmaz. A lamellák karmokhoz hasonlóan kapaszkodnak meg az út felületébe, a lehető legjobb tapadást biztosítva. (ábra 3.)
Az Agilis Alpin lamellái keresztirányúak és kialakításukat függőleges valamint oldalirányú hullámok jellemzik, ami a mintázat gumiblokkjait merevebbé teszi. A lamellák egymásba záródnak, ami szilárdságot ad a blokkoknak. Ennek eredményeként javul a stabilitás, amikor az abroncs érintkezik az úttal, függetlenül a rá ható erő irányától: hosszanti irányú erő fékezéskor és gyorsításkor (lásd a kék nyilat a 4. ábrán) és oldalirányú erő kanyarodáskor (lásd a lila nyilat a 4. ábrán). Ez pedig javítja a kormányzás pontosságát.
Az oldalfalra nyolc horzsolás-védő pajzsot helyeztek, hogy a gumiabroncs számára minden helyzetben védelmet biztosítsanak (a pajzsok az 5. ábrán kék színnel jelölve). Ezen kívül a karkaszt is megerősítették. E két technológia együttes alkalmazása teszi au Agilis Alpin abroncsot még robusztusabbá.
(* Az elődjéhez a Michelin Agilis 81 Snow Ice-hoz viszonyítva. Belső teszt 2007-ben, 195/65 R 16 104 Q méreten.)
A Michelin prémiumkategóriás márka, Franciaországból származik.
A márka széles körben kínál gumiabroncsokat személyautóra, motorkerékpárra, robogóra, teherautókra, buszokra, munkagépekre, mezőgazdasági és ipari járművekre.
A kiváló minőségnek köszönhetően sok autógyártó választja elsőszerelésnek, mint pl. BMW, Honda, Porsche, Dodge, Chevrolet, Mercedes, Audi, stb.
A prémium vonalat erősítő Michelin márkát azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.
2015-ös éves jelentés szerint a Michelin 170 országban van jelen, 4150 elosztó és szolgáltató központtal. A Michelin 18 országban üzemeltet számszerint 69 gyárat, alkalmazottainak száma világszinten 115ezer fő. Ezekben a gyárakban csak gumiabroncsból 184 millió példány készült 2015-ben. Euróbában 10 Michelin gyár van köztük Magyarországon is, Nyíregyházán. A magyarországi gyárban személyautó, 4x4/SUV és kisteher abroncsok készülnek. A Michelin 2015. évi nettó árbevétele 21,2 milliárd euró összeg volt.
1889-ben két testvér, André és Edouard Michelin egy nagy emberi és ipari utazásra indult, hogy – a szabadság és a gazdasági fejlődés kulcsát jelentő – modern közlekedési megoldásokat fejlesszen ki. 1891-ben a Michelin kifejleszti az első levehető gumiabroncsot kerékpárokra. Ugyanebben az évben kerékpárversenyen is győz a márka. 1898-ban már megszületett a Michelin baba, melyet a halomban álló gumiabroncsok ihlettek. A Michelin különböző felhasználói kézikönyveket valamint utazási segédleteket/térképeket is jelentetett meg. Az első világháború idején gumiabroncsok helyett repülőgépeket gyártott. 1929-ben feltalálták a pályagumit, mely vasúti közlekedésre volt alkalmas. Az 1935-ben csődöt jelentő Citröen autógyárnak addigra a Michelin már a legnagyobb hitelezője és főrészvényese volt. 1946-ban a Michelin szabadalmat nyújtott be a radiál gumiabroncsra és néhány évvel később már a teherautó abroncs gyártásban is ezt a technológiát alkalmazta. 1965-ben a Michelin megnyitotta az első tesztközpontját Franciaországban, majd később az Államokban és Spanyolországban is (1977). 1978-ban jelent meg az első mezőgazdasági Michelin abroncs, 1981-ben pedig az első repülőgépekre gyártott radiál gumiabroncs, 87-ben pedig az első motorkerékpárokra tervezett radiál.
A Michelin kiváló minőségű, díjnyertes gumiabroncsokat készít mind a verseny-, mind a veterán gépkocsik számára.
1979-ben a Ferrari Michelin abroncsokkal nyerte a futamokat. 2001-től 2007-ig a Forma 1 versenyek beszállítója volt.
A Michelin gumiabroncsokra a gyártó élettartam garanciát vállal, azok 1,6 mm-es csatornamélységükig.