Kosár: 0 db

Autógumi kereső, méret alapján

Méret
/ R
Idény
Gyártó
Típus
Üzemanyag
Tapadás
Zaj

Autógumi kereső, autó alapján

Idény
Autómárka

Gumi + Felni összeszerelve

A szerelt kerék keresést az Alcar 3D konfigurátorába integráltuk. A 3D konfiguártorban összeállított szerelt kerék az Automax kosarába kerül bele.

Acél- és alufelni kereső

Az alu- és acélfelni keresést az Alcar 3D konfigurátorába integráltuk. A 3D konfiguártorban kiválasztott felni az Automax kosarába kerül vissza.

Érdemes-e alufelnibe beruházni?

  • Érdemes-e alufelnibe beruházni?
    Érdemes-e alufelnibe beruházni?
  • Érdemes-e alufelnibe beruházni?
    Érdemes-e alufelnibe beruházni?
  • Érdemes-e alufelnibe beruházni?
    Érdemes-e alufelnibe beruházni?
  • Érdemes-e alufelnibe beruházni?
    Érdemes-e alufelnibe beruházni?

  • Az alufelni az acélfelnihez képest esztétikusabb, de többe kerül.
  • Ugyanakkora méretnél az alufelni tömege általában kisebb, ami komfortosabb menettulajdonságokat eredményez.

Mi okozhat gondot az acélfelni használatával kapcsolatban?

1. Az esztétikum hiánya: Saját autónkat nem egyformán ítéljük meg, van, aki csak egy közlekedési eszközt lát benne, amivel ejuthat A-ból B-be, de azért többségében vagyunk azok, akik számára az esztétikum is fontos. Márpedig ebben az acélfelni nem jeleskedik, egy szép autónál – ha ez valakinek számít – kifejezetten rontja az összképet. Ezen pedig még egy jól megválasztott dísztárcsa sem képes segíteni. A gyári ráadásul drága, az utángyártottnál pedig érdemes figyelni arra, hogy vajon passzolni fog-e a mi felninkhez. Ezek ugyanis azonos méret mellett is más-más kialakításúak.

2. Méretgondok: Az acélfelniket nagyjából 16 colig gyártják, 17-est már csak elvétve találni, így 17 col felett az acélfelni nem is lehet reális alternatíva. Ráadásul a manapság piacra kerülő autók nagy többségét már nem is szerelik mással, mint alufelnivel.

3. Rozsdásodás: Az acélfelnikre nem véletlenül kerül a gyártás során festék, ez a korrózióvédelmet szolgálja. A hazai utakon vagy egy óvatlan járdaközeli manőverkor azonban a felni könnyen sérül, s ekkor itt-ott a védőréteg is eltűnik, ez pedig a rozsda melegágya. Az acélfelni ráadásul még a legfigyelmesebb szerelő „kezében” is sérülhet az abroncscsere során.

Alufelni, ezek a legfontosabb előnyök

  • Megnyerő külső: Ha valaki az autóját szebb, esztétikusabb, vagányabb külsővel kívánja felruházni, akkor mindenképpen az alufelni a jó választás. Az elmúlt években a választék is jelentősen bővült. A klasszikus ezüstfényű megoldás helyét ma már egyre inkább átveszik a szálcsiszolt, polírozott, teljesen fekete vagy éppen antracit hátterű alufelnik.
  • Könnyebb és kényelmesebb: Ha azonos méretű acélfelnit cserélünk alura, akkor kisebb lesz az autó rugózatlan tömege, ami komfortosabb vezetési élményt biztosít. Ha eltérő lesz a méret, mindenképpen figyeljünk a gyári előírásokra, ehhez nyújt segítséget váltóméret kalkulátorunk.

Az alulfeni hátrányai

  • Sérülékeny: Az alufelni sem áll ellen mindennek. Kátyúba hajtva például deformálódhat, ami egyébként az egyik legkönnyebben javítható sérülésfajta. A gyakran padkázás során létrejövő kisebb sérüléseket általában kitöltéssel, csiszolással, illetve újralakkozással javítják. S habár még a törött felnire is van megoldás, ezt a javításfajtát biztonsági okokból nem javasoljuk.
  • Drágább: Az acélfelnihez képest az alu változat drágább, bár a nagyobb kereslet és az így növekvő kínálat kapcsán az árak csökkenése is látható. Az alufelni-kínálat 14 coltól kezdődik, ebben a kategóriában már 15-16 ezer forintért találunk esztétikus, megnyerő darabokat. A fentebb már felsorolt különleges megoldások azonban jelentősen meg tudják dobni az árat, különösen, ha nagyobb méretekről van szó, itt a határ a csillagos ég.

Összességében tehát ha fontos az esztétikum, mindenképpen érdemes az alufelni kínálatot átböngészni, 17 colos mérettől pedig nem is igazán van más választásunk.


×