Kosár: 0 db

Autógumi kereső, méret alapján

Méret
/ R
Idény
Gyártó
Típus
Üzemanyag
Tapadás
Zaj

Autógumi kereső, autó alapján

Idény
Autómárka

Gumi + Felni összeszerelve

A szerelt kerék keresést az Alcar 3D konfigurátorába integráltuk. A 3D konfiguártorban összeállított szerelt kerék az Automax kosarába kerül bele.

Acél- és alufelni kereső

Az alu- és acélfelni keresést az Alcar 3D konfigurátorába integráltuk. A 3D konfiguártorban kiválasztott felni az Automax kosarába kerül vissza.

Hány kilométert lehet menni egy nyári gumi garnitúrával? (2017. 01. 24.)

Az egyik leggyakoribb kérdés, amit kapunk, hogy az adott gyártó konkrét nyári gumijával hány kilométert lehet “elautózni”. Erre a kérdésre nincs egyértelmű válasz, mert a felhasználás körülményeit nem ismerjük előre, pedig ezek határozzák meg leginkább, hogy milyen futásteljesítménnyel számolhatunk. A gumi-teszteken viszont azonos körülményeket teremtenek és így összehasonlíthatóvá válnak a nyári gumik. Oldalunkon 2008 óta folyamatosan gyűjtjük a nyári gumi teszteket, az újabbak esetén pedig már a részeredmények is látszanak, így a futásteljesítmény pontszámok is. Mindezek mellett összegyűjtöttük a legfontosabb tippeket ahhoz, hogy a nyári gumi minél tovább biztonságosan “autózható” legyen.

Hogyan növeljük a nyári gumi élettartamát?

  • Használjuk a gyári méretet: Magyarországon sok autós nem a gyártó által előírt mérettel használja az autóját. Ebben részben a használtautó importnak is szerepe van: a kereskedők, miután behozzák az autót, kicserélik egy olcsóbbra, ami nem felel meg a gyári előírásoknak. Ez nem csak a guminak, de az autó futóművének, váltójának sem tesz jót.
  • Ellenőriztessük rendszeresen a futóművet: A rossz futómű okozta felemás kopásról már írtunk, régebbi autóknál évente, újabb gépkocsiknál legalább 2-3 évente ellenőriztessük a futóművet.
  • Tároljuk a nyári gumit megfelelően: A gumiabroncsot használaton kívül az UV sugárzás és az agresszív anyagokkal (pl. sós víz) való érintkezés öregíti, ezért figyeljünk a megfelelő tárolásra, ami száraz és napmentes helyet feltételez.
  • Használjuk a gyárilag előírt nyomáson: Ha a gyárihoz képest alacsonyabb nyomáson használjuk az abroncsokat, akkor jelentősen növekszik a kopás mértéke. Habár így komfortosabb a vezetés, hiszen jobb a rugózás, de az abroncsot jobban „eszi” az út. Érdemes arra is figyelni, hogy a régen elterjedt 2 báros nyomás helyett a gyártok az autók súlyának növekedése okán sokszor már 2,5-3 báros nyomást írnak elő. Hogy pontosan mennyit, azt jellemzően a B-oszlop alján, esetleg a tanksapkánál lévő nyílásnál elhelyezett kis táblán ellenőrizhetjük.
  • Vezessünk óvatosan: A gumival való spórolás legkézenfekvőbb módja persze az, ha komfortosabban vezetünk, finomabb kigyorsításokkal, óvatosabb fékezésekkel, lassabb kanyarvétellel. Így nem csak a gumi kopik lassabban, de a fogyasztás is csökken!

×