Tapasztalataink szerint egyre több autós szerelteti a téli gumit külön felnire. Jellemzően a választás az acélfelnire esik, ami erős, tartós, mondhatni elnyűhetetlen. Persze akadnak olyan prémium autók, melyekre kizárólag alufelnit vásárolhatunk. Azt is érdemes tudni, hogy van olyan gépjármű tulajdonos, akinél ez az extra nem éri meg, az alábbiakban az előnyöket, hátrányokat vettük sorra, majd egy konkrét kalkuláción keresztül azt is bemutatjuk, hogyan néz ki mindezt forintosítva.
- Ha megengedhetjük magunknak, akkor mindenféleképpen külön felnivel vegyük és használjuk a téli gumit.
- Ha évi több mint 15 ezer km-t teszünk meg, akkor hosszútávon nem csak kényelmesebb, de olcsóbb is a külön felnis megoldás.
A felnire szerelt téli gumi előnyei
A felnivel szerelt téli gumi mellett számos érv felsorakoztatható, ezek a következők:
Hátrányokból nincs sok
Ezek után nézzük a felnire szerelt téli gumi kapcsán felmerülő hátrányokat is, ebből azért nincs túl sok.
Kiszámoló: Téli gumi acélfelnin vagy anélkül
Az alábbi táblázatban egy tipikus, 16 colos felni esetében mutatjuk be, hogyan néznek ki a költségek a gumi élettartama alatt. A táblázatban jól látható, hogy idővel megtérül az acélfelni ára, ráadásul arról se feledkezzünk meg, hogy az később még eladható.
KÖLTSÉGEK | ||
---|---|---|
IDŐTARTAM | Évente kétszeri átszereléssel | Felvinel (csak csere) |
A felni ára | 0 | 40 000 |
1 év alatt | 15 920 | 7 120 |
2 év alatt | 15 920 | 7 120 |
3 év alatt | 15 920 | 7 120 |
4 év alatt | 15 920 | 7 120 |
5 év alatt | 15 920 | 7 120 |
ÖSSZESEN | 79 600 | 75 600 |
Kerékcsere díja 4 kerékre 3 560 Kerékátszerelés, centrírozás és csere díja 4 kerékre 7 960 |
||