Kosár: 0 db

Autógumi kereső, méret alapján

Méret
/ R
Idény
Gyártó
Típus
Üzemanyag
Tapadás
Zaj

Autógumi kereső, autó alapján

Idény
Autómárka

Gumi + Felni összeszerelve

A szerelt kerék keresést az Alcar 3D konfigurátorába integráltuk. A 3D konfiguártorban összeállított szerelt kerék az Automax kosarába kerül bele.

Acél- és alufelni kereső

Az alu- és acélfelni keresést az Alcar 3D konfigurátorába integráltuk. A 3D konfiguártorban kiválasztott felni az Automax kosarába kerül vissza.

Téli gumi felnivel vagy anélkül? – Előnyök és hátrányok

  • Téli gumi felnivel vagy anélkül? – Előnyök és hátrányok
    Téli gumi felnivel vagy anélkül? – Előnyök és hátrányok

Tapasztalataink szerint egyre több autós szerelteti a téli gumit külön felnire. Jellemzően a választás az acélfelnire esik, ami erős, tartós, mondhatni elnyűhetetlen. Persze akadnak olyan prémium autók, melyekre kizárólag alufelnit vásárolhatunk. Azt is érdemes tudni, hogy van olyan gépjármű tulajdonos, akinél ez az extra nem éri meg, az alábbiakban az előnyöket, hátrányokat vettük sorra, majd egy konkrét kalkuláción keresztül azt is bemutatjuk, hogyan néz ki mindezt forintosítva.

  • Ha megengedhetjük magunknak, akkor mindenféleképpen külön felnivel vegyük és használjuk a téli gumit.
  • Ha évi több mint 15 ezer km-t teszünk meg, akkor hosszútávon nem csak kényelmesebb, de olcsóbb is a külön felnis megoldás.

A felnire szerelt téli gumi előnyei

A felnivel szerelt téli gumi mellett számos érv felsorakoztatható, ezek a következők:

  • Nem sérül a nyári felni: Télen sokkal nagyobb eséllyel sérülhet a felni, az út sokszor nem látszik, s persze az ilyenkor gyakori kátyúkat olykor még a leggondosabb sofőr sem tudja kikerülni.
  • Gyorsabb szerelés: Az évszaknak megfelelő gumira váltás fél óra helyett akár 10 perc alatt elvégezhető.
  • Hosszú távon akár olcsóbb is lehet (lásd. még táblázatunkat): Már a szerelésen is spórolunk, hiszen nem kell a gumikat a felniről le- és feltenni, majd újra centríroztatni évente kétszer. Ha kisebb méretű téli gumira váltunk , csökken az autó rugózatlan tömege is, ami alacsonyabb fogyasztás és komfortosabb utazási élményt eredményez.
  • Nem deformálódik a gumi: Mivel az éppen nem használt abroncs felnire van helyezve, ezért az a nyári/téli tárolás során nem deformálódik.
  • Többször lehet átszerelni: Mivel az abroncsokat nem kell minden évben kétszer átszerelni, ezért sem a gumi, sem a felni nem sérül.

Hátrányokból nincs sok

Ezek után nézzük a felnire szerelt téli gumi kapcsán felmerülő hátrányokat is, ebből azért nincs túl sok.

  • Nagyobb beruházási költség: Ha felnit is kell venni, akkor az bizony többe kerül, egy jó minőségű acélfelnit alapul véve ez guminként 10-15 ezer forint egyszeri pluszt jelent. Azt is tegyük hozzá mindjárt, hogy az acélfelni szinte elnyűhetetlen, így ha eladjuk az autót, azt is tovább tudjuk adni.
  • Tároláskor nagyobb a súly: A felninek köszönhetően a kerék súlya nagyobb lesz, így aztán amikor szezon előtt cserélünk, valamivel többet kell majd cipelnünk. Persze kérhetünk tárolást a gumiszervizben, ami még kényelmesebbé teszi ezt a megoldást. Ennek ára jellemzően 1000-1500 forint között mozog kerekenként és szezononként.

Kiszámoló: Téli gumi acélfelnin vagy anélkül

Az alábbi táblázatban egy tipikus, 16 colos felni esetében mutatjuk be, hogyan néznek ki a költségek a gumi élettartama alatt. A táblázatban jól látható, hogy idővel megtérül az acélfelni ára, ráadásul arról se feledkezzünk meg, hogy az később még eladható.

  KÖLTSÉGEK
IDŐTARTAM Évente kétszeri átszereléssel Felvinel (csak csere)
A felni ára 0 40 000
1 év alatt 15 920 7 120
2 év alatt 15 920 7 120
3 év alatt 15 920 7 120
4 év alatt 15 920 7 120
5 év alatt 15 920 7 120
ÖSSZESEN 79 600 75 600
Kerékcsere díja 4 kerékre 3 560
Kerékátszerelés, centrírozás és csere díja 4 kerékre 7 960

×