Az Európai Unió a címkézés bevezetésével a végfelhasználókat szeretné a környezettudatos abroncsvásárlásra ösztönözni.
Az abroncsokat három teljesítményi kritérium alapján osztályozzák:
Gördülési ellenállás - Fedett térben zajló mérési eljárás alapján határozzák meg. A kapott osztályzatot az ABC betűivel jelölik, csakúgy, mint a háztartási gépek esetében. Tapadás nedves útfelületen - Kültéren mért fékezési teljesítmény nedves útfelületen. Az osztályzat szintén az ABC betűivel kerül feltüntetésre. Gördülési zaj - Kültéren mért elhaladási zaj. A kapott eredményt egy háromfokozatú zajskálával, valamint a hang erősségének dB-ben kifejezett értékével jelölik.
A gumiabroncs gyártóknak - meghatározott szabályok szerint- maguknak kell elvégezni ezeket a teszteket a termékeiken, melyek valódiságát a nemzeti piacfelügyeleti szervek hivatottak felülvizsgálni.
Fontos tudnunk azonban, hogy a címke csak kiindulási pontként szolgálhat a gumiválasztásnál. A három vizsgált szempont mellett, számos olyan tényező van, amit nem árt figyelembe vennünk ahhoz, hogy valóban a számunkra legmegfelelőbb abroncsot válasszuk. Ilyen például az abroncs kezelhetősége száraz útfelületen, a kanyarstabilitás nagy sebességnél, mintázati profil, aquaplanning elleni védelem. A neves gumiabroncsgyártók a fejlesztési folyamat során több tucat különböző tényezőt vizsgálnak a termékeik jobbá tételére, éppen ezért kell nekünk is több szempontból megvizsgálnunk az adott termék tulajdonságait. Egy gumiabroncs külsőleg mért zajszintje függhet az oldalfal merevségétől is, egy alacsony gördülési ellenállású gumi kevésbé fog jól tapadni, tehát korántsem biztos, hogy egy “C; C; 72dB”-es abroncs megvásárlásával rosszabbul járunk, mint egy “B; A; 68 dB” -s címkéjűvel. Különösen igaz ez a téli gumiknál. A neves, nagy múltú gyártók abroncsai -amelyek egyébként kiválóan teljesítettek a teszteken (ADAC, AutoBild, stb.) - egyike sem kapott közepesnél jobb helyezést. Ennek oka, hogy az osztályozás szabályalkotói a nyári abroncsok paramétereiből indultak ki.
Az Automax csapatának tanácsa, hogy a címkézést tekintsük esetleges iránymutatónak, de inkább az autó teljesítményének, és a felhasználás céljának megfelelően válasszunk gumiabroncsot.