Gumi | Értékelés | Ár | |
1. | Continental AllSeasonContact 2 | különösen ajánlott | |
száraz fékezés: 4 száraz kezelhetőség: 2 szubj. száraz kezelhetőség: 2 nedves fékezés: 2 nedves kezelhetőség: 1 szubj. nedves kezelhetőség: 1 nedves kör: 4 aquakplaning egyenes úton: 4 aquaplaning kanyarban: 5 havas fékezés: 4 havas vonóerő: 1 havas kezelhetőség: 4 szubj. havas kezellhetőség: 2 havas kör: 2 jeges fékezés: 2 jeges vonóerő: 2 zaj: 2 kopás: 1 érték: 2 ár: 5 gördülési ellenállás: 3 | |||
2. | Bridgestone Turanza All Season 6 | különösen ajánlott | |
száraz fékezés: 2 száraz kezelhetőség: 4 szubj. száraz kezelhetőség: 2 nedves fékezés: 1 nedves kezelhetőség: 4 szubj. nedves kezelhetőség: 3 nedves kör: 3 aquakplaning egyenes úton: 2 aquaplaning kanyarban: 3 havas fékezés: 6 havas vonóerő: 5 havas kezelhetőség: 6 szubj. havas kezellhetőség: 4 havas kör: 4 jeges fékezés: 6 jeges vonóerő: 3 zaj: 4 kopás: 2 érték: 4 ár: 4 gördülési ellenállás: 6 | |||
3. | Pirelli Cinturato All Season SF3 | különösen ajánlott | |
száraz fékezés: 1 száraz kezelhetőség: 1 szubj. száraz kezelhetőség: 1 nedves fékezés: 3 nedves kezelhetőség: 2 szubj. nedves kezelhetőség: 1 nedves kör: 2 aquakplaning egyenes úton: 1 aquaplaning kanyarban: 1 havas fékezés: 7 havas vonóerő: 3 havas kezelhetőség: 2 szubj. havas kezellhetőség: 2 havas kör: 3 jeges fékezés: 5 jeges vonóerő: 1 zaj: 5 kopás: 6 érték: 7 ár: 6 gördülési ellenállás: 5 | |||
4. | Michelin CrossClimate 2 | különösen ajánlott | |
száraz fékezés: 3 száraz kezelhetőség: 5 szubj. száraz kezelhetőség: 4 nedves fékezés: 5 nedves kezelhetőség: 5 szubj. nedves kezelhetőség: 3 nedves kör: 5 aquakplaning egyenes úton: 3 aquaplaning kanyarban: 2 havas fékezés: 1 havas vonóerő: 6 havas kezelhetőség: 1 szubj. havas kezellhetőség: 1 havas kör: 1 jeges fékezés: 3 jeges vonóerő: 5 zaj: 1 kopás: 3 érték: 6 ár: 7 gördülési ellenállás: 1 | |||
5. | Dunlop Sport All Season | ajánlott | |
száraz fékezés: 5 száraz kezelhetőség: 2 szubj. száraz kezelhetőség: 4 nedves fékezés: 4 nedves kezelhetőség: 3 szubj. nedves kezelhetőség: 5 nedves kör: 1 aquakplaning egyenes úton: 5 aquaplaning kanyarban: 4 havas fékezés: 4 havas vonóerő: 3 havas kezelhetőség: 7 szubj. havas kezellhetőség: 7 havas kör: 7 jeges fékezés: 7 jeges vonóerő: 7 zaj: 6 kopás: 5 érték: 5 ár: 3 gördülési ellenállás: 2 | |||
6. | Yokohama BluEarth 4s AW21 | ajánlott | |
száraz fékezés: 7 száraz kezelhetőség: 6 szubj. száraz kezelhetőség: 4 nedves fékezés: 6 nedves kezelhetőség: 6 szubj. nedves kezelhetőség: 6 nedves kör: 6 aquakplaning egyenes úton: 6 aquaplaning kanyarban: 6 havas fékezés: 1 havas vonóerő: 1 havas kezelhetőség: 5 szubj. havas kezellhetőség: 4 havas kör: 5 jeges fékezés: 1 jeges vonóerő: 6 zaj: 7 kopás: 4 érték: 3 ár: 2 gördülési ellenállás: 7 | |||
7. | Fronway Fronwing AS | nem ajánlott | |
száraz fékezés: 6 száraz kezelhetőség: 7 szubj. száraz kezelhetőség: 7 nedves fékezés: 7 nedves kezelhetőség: 7 szubj. nedves kezelhetőség: 7 nedves kör: 7 aquakplaning egyenes úton: 7 aquaplaning kanyarban: 7 havas fékezés: 3 havas vonóerő: 7 havas kezelhetőség: 3 szubj. havas kezellhetőség: 6 havas kör: 6 jeges fékezés: 3 jeges vonóerő: 4 zaj: 3 kopás: 7 érték: 1 ár: 1 gördülési ellenállás: 4 |
Sokáig a Michelin CrossClimate 2 volt a legjobb négyévszakos abroncs a piacon, több tesztet nyert meg, mint bármely más gumiabroncs a kategóriájában! A tavalyi teszt óta azonban nem egy, nem is kettő, hanem három új prémium kategóriás négyévszakos gumiabroncs került piacra, amelyek mindegyike a CrossClimate 2-t akarta letaszítani a kategória első helyéről. Ki kellett deríteni, hogy a Bridgestone, a Continental és a Pirelli új abroncsai közül bármelyik megfelel-e a Michelinnek, ezért szokás szerint mindent teszteltek, beleértve a kopást is, hogy kiderüljön, melyik a legjobb! Pár Dunlop és Yokohama gumi is nagyító alá került itt, miért is ne. Valójában bármelyik új gumiabroncs kihívást jelent a CrossClimate 2-vel szemben, vagy mindannyian többre vágynak? Olvasson tovább, hogy megtudja!
A tesztautó ez alkalommal egy Volkswagen Golf 1.4 volt.
Egy négyévszakos abroncsnál a legfontosabb paraméter a vizes úton való viselkedés. A hetedikként végzett low budget abroncsnál igencsak kapaszkodni kellett a kormányba, de a többi abroncs mind okés volt ebből a szempontból.
Havas úton mindegyik jól teljesített, talán csak a Dunloptól vártunk volna többet, de azért az is megütötte a szintet.
Egy 16"-os abroncsnál a kényelem nem épp a legfontosabb szempont, de általánosságban elmondható, hogy mind a zajszint mind a keménység tekintetében nagyon hasonlóak voltak a tapasztalatok.
A szempontok mögött található számok az egymáshoz viszonyított helyezést jelentik,