Bridgestone Ecopia EP150 195/55 R16

Bridgestone Ecopia EP150

195/55 R16
87 (545 kg/kerék)
V (240 km/óra)
nyári személyautó
B
B
70
39 004 Ft / db

Készlet: több mint 8

Szállítási díj: 1 990 Ft / db

Kiemelt ajánlat

195/55 R16
91 (615 kg/kerék)
V (240 km/óra)
BSW XL
nyári személyautó
C
A
70
25 065 Ft / db

Készlet: több mint 8

Szállítási díj: 1 990 Ft / db
GT Radial FE2
Teszteredmények:

Bridgestone Ecopia EP150 egyéb méretek

MéretÁr 
175/60 R1663 990 Ft-tólVásárlás
185/55 R1546 232 Ft-tólVásárlás
185/65 R1530 839 Ft-tólVásárlás

Bridgestone Ecopia EP150 információ

Kategória: prémium
Szezon: nyári gumi

A Bridgestone Ecopia EP150 kompakt és családi autókra tervezett nyári gumiabroncs.

A felső rétegben kisebb az energiaveszteség a polimer módosított láncvégének köszönhetően, emiatt a szilika részecskék jobban eloszlanak, és kisebb a súrlódási hőfejlődés (és a gördülési ellenállás). (ábra 1.)

Az óvszerkezet új anyaga es az alkalmazott innovatív technológiák miatt az abroncs szerkezete könnyebb lett, így csökkent a gumiabroncs tömege. (ábra 2.)

A vastag bordákkal összekötött blokkok egyenletesebb nyomáselosztást biztosítanak, így nagyobb a fékerő es a tapadás nedves úton. (ábra 3.)

A bordák felületéről a víz könnyen a mintaárkokba fut, így kisebb az aquaplaning kialakulásának veszélye. A meredeken futó bordák miatt a fékezőélek igen hatékonyak, jó az érintkezés az útfelülettel, a mintázat pedig csendes. (ábra 4.)

A vállblokkok három dimenzióban megtervezett árokkal csatlakoznak a szomszédos bordóhoz, ami növeli a blokkmerevséget es az irányíthatóságot. (ábra 5.)

Az Adaptive Contact Surface (ACS) kialakítású konvex blokkok csökkentik a levegő áramlási sebességet, ezért a mintázat csendesebben fut. (ábra 6.)

A világ első sorozatgyártásban készülő, kizárólag elektromos árammal működő autóját, a Nissan Leaf-et Bridgestone Ecopia EP150 abroncsokkal szerelik. A Nissan azért választotta a EP150-et, mert a Leaf esetében különösen fontos volt az EP150 Ecopia által elért fogyasztáscsökkentés és nagyon halk futás.

A biztonság, tartósság és gazdaságosság lenyűgöző egyensúlyát kínálja. Az Ecopia családdal lefaraghatja az üzemanyag-fogyasztást és CO2 kibocsátást, mindemellett élvezheti azt a kényelmet és finom kezelhetőséget, amit egy prémium Bridgestone abroncstól elvár.

  • Nano Protech™ keverék (ábra 1.)
    Nano Protech™ keverék (ábra 1.)
  • Könnyűszerkezet (ábra 2.)
    Könnyűszerkezet (ábra 2.)
  • Bordákkal összekötött középső blokkok (ábra 3.)
    Bordákkal összekötött középső blokkok (ábra 3.)
  • Meredeken futó bordák (ábra 4.)
    Meredeken futó bordák (ábra 4.)
  • 3D bevágással csatlakozó bordák (ábra 5.)
    3D bevágással csatlakozó bordák (ábra 5.)
  • Csendes ACS blokkok (ábra 6.)
    Csendes ACS blokkok (ábra 6.)

Bridgestone Ecopia EP150 teszt

20142011Átlag: 100%; Tesztek száma: 2

További nyári gumi tesztek

További Bridgestone nyári gumik

Személyautó

Kisteher

Terepjáró


 


 

Bridgestone információk

BridgestoneA Bridgestone Japánból származó prémium minőségű gumiabroncsokat gyárt. A színvonalat japán mérnöki maximalizmus és precizitás garantálja.

A Bridgestone termékkínálata

Személygumiabroncsok mellett a Bridgestone gyárt 4x4, teher-, busz-, építőipari-, mezőgazdasági-, motor-, robogó-, és off-road abroncsokat, valamint légi járművekre is.

Vezető autógyártók is elsőszerelésként választják, mint pl. VW-csoport, Ford csoport, BMW, Mercedes, a General Motors, Peugeot, Renault, Toyota, Fiat-csoport, Renault, Volvo, Scania, MAN, DAF, Iveco.

A prémium szegmenshez tartozó Bridgestone gumiabroncsokat azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.

Gazdasági adatok

A Bridgestone Corporation és leányvállalatai világszerte több mint 140 000 embernek adnak munkát, 25 országban (köztük Magyarországon is), 178 gyárban. Minden 5. jármű Bridgestone gumiabronccsal van szerelve. 2012-ben a Bridgestone eladások összértéke Európában 3,5 millió Euróra rúgott. A Bridgestone gyáraiban készülnek az eredetileg amerikai Firestone és a Dayton gumiabroncsok is.

Tulajdonos

A Bridgestone Európa (BSEU) székhelye Belgiumban, Brüsszelben található, a világ piacvezető gumiabroncs- és egyéb gumitermékeket gyártó Bridgestone Corporation székhelye pedig Tokióban, Japánban.

A Bridgestone története

A vállalatot 1931-ben Shojiro Ishibashi alapította, Japánban. A későbbi márkanév is az alapító nevéből ered: ishibashi japán szó jelentése kőhíd. A gumiabroncs gyártás előtt Ishibashi egy hagymományos japán lábbeliket - a tabi - készítő cég gyártási ágán dolgozott. 1930-ban legyártotta az első gumiabroncsot, majd egy évvel később a Bridgestone Tire Co. Ltd. megalapításával ő lett az első japán gumiabroncsgyártó. A gumiabroncstól a golflabdán keresztül a gumitömlőig a következő 10 évben a fejlődés jellemezte a céget. Az értékesítés 1953-ban meghaladta a 10 milliárd jent, minek következtében a Bridgestone Japán legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalatává vált. A hatvanas években született a vállalat mottója: „kiváló minőségű termékekkel szolgálni a társadalmat”, s ugyanebben az évtizedben, 1962-ben fejlesztették ki az első japán acél radiálgumiabroncsot is teherautókhoz és buszokhoz, 1964-ben pedig az első radiálabroncsot személyautókhoz. Az autóipari termelés rohamos és világméretű növekedésének hatására a Bridgestone kiterjesztette a termelést Japán határain túlra. 1965-ben új Bridgestone-gyárat nyitottak Malajziában, mely a vállalat első tengerentúli üzeme volt a második világháborút követően. A Bridgestone Corporation Európai Irodáját (a Bridgestone Corporation európai képviseletét) 1972-ben alapították Brüsszelben. A cég 1979-ben dobta piacra a személyautók számára gyártott alufelnit és fejlesztette ki a használt gumiabroncsok újrahasznosításának technológiáját. A köpenyperem is a Bridgestone nevéhez köthető. A Bridgestone 1983-ban jelentős lépést tett világpiaci pozíciója megszilárdításáért, amikor a Firestone Tire & Rubber Company-től megvásárolta első termelőüzemét az Egyesült Államokbeli Tenesseeben. 1988-ban aztán a teljes Firestone vállalatot – az USA második legnagyobb gumiabroncsgyártó cégét – felvásárolta 2.6 milliárd dollárért. 1982-ben a Bridgestone piacra dobta az első téligumit Japánban, öt évvel később pedig a cég mérnökei terveztek a téli gumiabroncshoz multicell keveréket is. A kemény munka 1986-ban meghozta gyümölcsét, amikor a Porsche megvásárolta a Bridgestone RE71 ultra-nagyteljesítményű gumiabroncsát limitált szériájú 959 sportkocsija gyári szereléséhez, mely abban az időben a világ leggyorsabb személyautójának számított. 2004 februárjában szállította le a Bridgestone az 1 milliomodik defekttűrő abroncsát, amellyel megerősítette vezető pozícióját a defekttűrő technológia területén. A Ferrari a defekttűrő technológiát (RFT) választja a Scaglietti 612-es modelljéhez és a Maserati is e technológia mellett dönt. A nagy gyártóknak a vállalatba vetett bizalmát jól példázza a Bridgestone Daimler Chryslerrel kötött szerződése, melynek értelmében a Bridgestone lett a Daimler Chrysler fő gumiabroncs beszállítója a közép és nehéz kategóriás (6 tonna feletti) teherautókhoz. A Bridgestone Europe 2004. június 11-én felavatta új európai tesztpályáját (EUPG) a Róma melletti Apriliában. A 144 hektáron fekvő, 4 kilométeres ovális pálya, melyet 40 millió euróból létesítettek, az egész év során használható, legmodernebb kísérleti pálya Európában. 2008. áprilisában kezdte meg a személyautó-abroncsok tömeggyártását a tatabányai gyár. A teljesen automatizált üzemben a japán cég új technológiájával a teljes üzem beindulása után akár napi 8000 nagy- méretű (20") és teljesítményű (UHP) személy-, terepjáró- abroncsot gyárthat. 2012-ben az anyacég további fejlesztéseket eszközölt, ezzel a gyárban 2017-re napi 18000 gumigyártására lesz lehetőség. A folyamatos fejlesztéseknek és kutatásoknak köszönhetően a Bridgestone úttörő módszert fejlesztett ki a kaucsukfák betegségének felismerésére, amelynek segítségével egyszerűen, gyorsan és pontosan diagnosztizálható a kaucsukfa gyökérrothadási betegsége.

Motorsport

1997-ben a Bridgestone betört a Forma-1 világába is. 2007-től 2010-ig egyedüli gumibeszállító volt a Forma-1-ben. A Bridgestone Potenza gumikkal szerelt autók négy dobogós helyezést értek el az első időszakban. 1998-ban, a Bridgestone második Formula 1-es szezonjában a cég megszerezte első világbajnoki győzelmét Mika Hakkinennek köszönhetően, aki egyéni világbajnoki címet, és csapatának, a Mercedes/McLarennek konstruktőri világbajnoki címet szerzett, így a Bridgestone rögtön két világbajnoki címmel is büszkélkedhetett. A Suzuki Grand Prix Csapat gumi beszállítója lett a Bridgestone a MotoGP 2004-es szezonban.


×