Kategória: prémium
Szezon: nyári gumi
A Continental ContiPremiumContact 2 közép- és felsőkategóriás autók számára tervezett nyári gumiabroncs.
A ContiPremiumContact™ 2 futófelülete innovatív 3D csatorna kialakítással rendelkezik. Az innovatív technológiájú futófelület növeli a fékezési teljesítményt vizes és száraz útfelületen egyaránt. A 3D kialakítású csatornáknak köszönhetően a vízkiszorítás még hatékonyabb, ezáltal még nagyobb az aquaplaning elleni védelem. Ezen túlmenően a 3D csatornák minden abroncsnak egyedülálló stabilitást is biztosítanak. A ContiPremiumContact™ 2 esetében alacsonyabb a deformitás, amely elősegíti a jármű jobb irányíthatóságát.
A ContiPremiumContact™ 2 egyik jellegzetes tulajdonsága a különleges 3D csatornákkal felvértezett futófelület, mely optimális fékezési teljesítményt biztosít száraz és nedves utakon egyaránt, valamint az abroncs a vízre felúszás kialakulásával szemben optimális ellenállást fejt ki. (ábra 1.)
A 3D-s csatornák lapos oldala nagyobb stabilitást ad a futófelületi blokkoknak és kimagasló útkapcsolatot tesz lehetővé, melynek eredményeként drasztikusan csökken a fékút száraz útfelületen. Nagy terhelés létrejötte esetén, a futófelületi blokkok nem hajlanak meg, így a maximális nagyságú kapcsolat jön létre az útfelülettel. Ez a kimagasló kapcsolati nyomás maximális erőátvitelt tesz lehetővé száraz úton. A 3D kialakítású csatornák meredek oldala a futófelületi blokkok éleinek kimagasló dőlést kölcsönöz. Ez lehetővé teszi a gumi számára, hogy maga alól a vizet oly mértékben kiszorítsa és ezáltal olyan száraz felületen gördüljön, mint ahogyan az ablaktörlő lapát törli szárazra a szélvédőt. A közvetlen kapcsolat az abroncs és a gépjármű között kivételesen rövid fékutat eredményez vizes úton.
A 3D-s csatornák speciális alakjának (lapos és meredek oldal) köszönhetően, amikor a víz, keresztül folyik ezeken a csatornákon, örvény-hatás jön létre. Így a vízkiszorítás még gyorsabban jön létre, mely csökkenti az "aquaplaning" veszélyét. (ábra 2.) A vízre felúszás veszélyét tovább csökkenti a talajkapcsolati pont megfelelően ívelt alakja.
A tömör külső váll és a csökkentett számú mintázati blokk optimális útkapcsolatot és kiváló kanyarstabilitást eredményez. A dupla blokk-struktúra a belső bordákon elősegítik a futófelület körkörös merevségét, ennek eredményeként kimagasló vezetési stabilitás és fékezési teljesítmény garantált. A nyitott belső váll a folyamatos oldalcsatornákkal és a nagyszámú mintázati blokkal alacsony gördülési ellenállást és hatékonyabb vízkiszorítást tesz lehetővé, mely kényelmes utazást és egyedülálló vízre felúszás elleni védelmet nyújt. (ábra 3.)