Fulda EcoControl HP 165/60 R14

Fulda EcoControl HP

165/60 R14
75 (387 kg/kerék)
H (210 km/óra)
nyári személyautó
D
C
70
27 017 Ft / db

Készlet: 3

Szállítási díj: 1 990 Ft / db

Fulda EcoControl HP egyéb méretek

MéretÁr 
175/65 R1524 790 Ft-tólVásárlás
185/55 R1529 370 Ft-tólVásárlás
185/60 R1422 639 Ft-tólVásárlás
185/60 R1527 160 Ft-tólVásárlás
185/65 R1429 290 Ft-tólVásárlás
195/50 R1524 578 Ft-tólVásárlás
195/50 R1629 990 Ft-tólVásárlás
195/55 R1529 990 Ft-tólVásárlás
195/60 R1528 105 Ft-tólVásárlás
195/65 R1523 506 Ft-tólVásárlás
205/55 R1628 326 Ft-tólVásárlás
205/60 R1530 599 Ft-tólVásárlás
205/60 R1634 442 Ft-tólVásárlás
205/65 R1533 029 Ft-tólVásárlás
215/60 R1639 624 Ft-tólVásárlás
215/60 R1737 287 Ft-tólVásárlás
215/65 R1535 556 Ft-tólVásárlás
225/50 R1645 048 Ft-tólVásárlás

Fulda EcoControl HP információ

Kategória: középkategória
Szezon: nyári gumi

A Fulda Ecocontrol HP nagy teljesítményű járművekhez fejlesztett nyári gumiabroncs.

Az EcoControl HP kimagasló kormányozhatóságot és futásteljesítményt nyújt – elfogadható áron. Ez az üzemanyag-takarékos gumiabroncs nedves és száraz útfelületen egyaránt kimagasló fékezési jellemzőkkel bír.

Magabiztos irányítás, amikor a leginkább számít. Az EcoControl HP hatékonyan fékezés közben növeli az úttapadást, ezáltal a versenytársak abroncsainál 3 méterrel rövidebb fékutat biztosít* száraz úton. (ábra 1.)

A teljes szilikakeveréknek és az érintkezési felületen húzódó vízréteget átvágó kapaszkodó éleknek köszönhetően a fékút nedves úton akár 2,9 méterrel rövidebb* lehet. Az AquaFlow barázdák zuhogó esőben is gyorsan eloszlatják a vizet. (ábra 2.)

Nagy teljesítményt biztosító szerkezetének és az egyedi EcoTread kialakításnak köszönhetően az EcoControl HP gördülési ellenállása lényegesen kisebb, mely kevesebb üzemanyagköltséget és csökkentett CO2 -kibocsátása kisebb környezeti terhelést jelent. Az elvégzett független teszteken az EcoControl HP a versenytársaknál 9%-kal kisebb gördülési ellenállásról tett tanúbizonyságot.* (ábra 3.)

A teljesítmény, az üzemanyag-hatékonyság és a futásteljesítmény páratlan egyensúlya.

(* A TÜV SÜD Automotive három közvetlen, középkategóriás versenytárssal összehasonlítva tesztelte 2011 szeptemberében és októberében. Helyszín: Garching (Németország) és Mireval (Franciaország); méret: 205/55R16 91V; tesztautó: Golf VI 1.6 TDI és 2.0 GTD; jelentés száma: 76247020. Az útfelület típusától és a vezetési stílustól függően a gördülési ellenállás akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépkocsi üzemanyag-fogyasztását (ETRMA).)

  • Rövidebb fékút száraz útfelületen  (ábra 1.)
    Rövidebb fékút száraz útfelületen (ábra 1.)
  • Rövidebb fékút nedves útfelületen (ábra 2.)
    Rövidebb fékút nedves útfelületen (ábra 2.)
  • Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás (ábra 3.)
    Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás (ábra 3.)

Fulda EcoControl HP teszt

További nyári gumi tesztek

További Fulda nyári gumik

Személyautó

Kisteher

Terepjáró

Fulda információk

FuldaA Fulda középkategóriás gumiabroncs márka Németországból. A Goodyear csoport kiváló minőségű terméke.

A Fulda kínálata

A Fulda egyaránt gyárt kettő és négykerekű járművekre is gumiabroncsot, a kerékpártól a haszongépjárműig.

A Fulda középkategóriás abroncsait azoknak a sofőröknek ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, de nem szeretnének prémium árat fizetni, ezért minimális, számukra alig érezhető kompromisszumokat képesek elfogadni.

Gazdasái adatok

13 európai gyárában nagyságrendileg 1800 dolgozót foglalkoztat és mintegy 8 millió abroncsot gyárt évente, melyek 28 európai országban kerülnek forgalomba.

Tulajdonos

1966 óta a Goodyear cégcsoport kiemelkedő tagja.

A Fulda története

A Fulda vállalatot 1900-ban alapította két üzletember, Gustav Becker és Moritz Hasenclever a Fulda nevű német városban. Fontos dátum 1901, amikor a cég belefogott egy sor gumitermék gyártásába. Az első abroncsok még motor nélküli járművekhez, például lovas szekerekhez és babakocsikhoz készültek. Kerékpárokhoz, valamint gépjárművekhez – például gépkocsikhoz és motorkerékpárokhoz – 1906-ban kezdődött meg a gumiabroncsok gyártása. Egy év elteltével már ez lett a fő tevékenységük. 1910-ben indult egy szélesebb abroncskínálat – számos felhasználási célra készített 10 különböző kerékpárabroncs – gyártása. A Fulda annyira biztos volt a kerékpárabroncsai minőségében, hogy 1 éves jótállást vállalt minden eladott darabra. A híres Fulda Diadem típus gyorsan a legjobban fogyó kerékpárabroncsukká vált. A tehergépjárművekre való Sembusto gumiabronccsal folytattódott a gépjárművekhez készülő abroncsok fejlesztése: ennek a típusnak a felnijében már acélrugók voltak a párnázottság növelése érdekében. Az I. világháború után abbamaradt a műszaki gumitermékek előállítása és már “csak” gumiabroncsot készítettek. 1921-ben került bemutatásra a Fulda Riesenkissenreifen (nagy párnaabroncs), amely szabadalmaztatott technológiájával jobban elnyelte az úthibák ütéseit, így a teherautók sokkal nagyobb átlagos sebességet érhettek el. Ezzel az újítással vezető teherautó-abroncsgyártóvá vált Európában, és más abroncsgyártók, például a Continental és a Dunlop, licenc alapján készítettek abroncsokat ugyanezzel a technológiával. Ezt követte 1925-ben a Fulda Parabel teherautó-abroncs, egy teljesen gumiból készült abroncs, amelynek belsejében légkamra volt és ezzel megalkották a világ első „állandó nyomású” teherautó-abroncáta. 1929-ben a vállalat áttért a tömör gumiabroncsok gyártásáról a felfújható abroncsokra, első típusa a Fulda Elastic teherautó-abroncs volt. 1933-ban a Fulda betört a luxusautók piacára is. A Berlin Motor Show-n bemutatták a felső kategóriás személygépkocsikhoz tervezett fehér oldalfalú abroncsukat. A második világháborúban a Fulda hatalmas áldozatokat szenvedett el: gyáraik szinte teljesen elpusztultak a légitámadásokban. A háború utáni évek az újjáépítés időszakát jelentették, az újból megnyitott Fulda üzemek kezdetben ipari gumiárukat gyártottak, valamint gumiabroncsok és tömlők javítására szolgáló termékeket. A Fulda gumiabroncsok gyártása csak 1946-ban indulhatott meg ismét. Az első Fulda téli gumiabroncs a nemzetközi M+S (mud and snow – sár és hó) jelöléssel legördült a futószalagról 1952-ben. 1954-ben látott napvilágot az első Fulda motorkerékpár-abroncs, a Rasant, és a következő évben a vállalat beköltözött egy újonnan épített irodaházba, mely Fulda városának legmagasabb épülete volt akkoriban. (A Fulda székelye jelenleg is itt van.) Nem sokkal később újabb áttörést következett és a Fulda első személyautókra való tömlő nélküli abroncsa is forgalomba került. 1966-ban a vállalatot felvásárolta a Goodyear, az ohiói Akronban működő, amerikai abroncsgyártó vállalat. A Fulda örömmel csatlakozott a Goodyear családhoz, amely a minőségi gumiabroncsok egyik legnagyobb gyártója a világon. Még ugyanebben az évtizedben a Fulda lett az egyetlen olyan gumiabroncsgyártó, amely abroncsokat szállíthatott a híres Mercedes-Benz 600 Pullman modellhez – a 10 tonnás páncélozott változathoz speciális abroncsokra volt szükség. A hatvanas évek végén piacra került a Fulda Spectral –az első üvegszál-öves gumiabroncs. 1972-ben megszületett az első acélöves Fulda személygépkocsi-gumiabroncs, a Rasant, melyet egy évvel később a Kristall Winter követett, amely az első nem szöges, téli acélradiál abroncs. 1978-ban megjelent az Y2000 modell, az első kiváló teljesítményű, alacsony H/B arányszámú abroncs (“peresség” : Százalékos érték, amely az abroncs szélességének és keresztmetszetének arányát jelenti. ), amely hamarosan piacvezetővé vált a kategóriájában. 1985-ben megjelent az utakon az első Fulda Show Truck: ez a színpadtechnikával és audiovizuális berendezésekkel felszerelt jármű a Fulda termékcsaládot mutatta be az Európa-szerte tartott autós rendezvényeken, és máig emlékezetes jelképe a Fulda márkának. A 80-as évek végén megérkezett az első terepre tervezett gumiabroncsuk is, a Fulda Campo 4x4. Az ezredforduló mérföldkő volt a Fulda számára, mivel ekkor ünnepelték fennállásuk centenáriumát.

Garancia

A Fulda gumiabroncsokra a gyártó a vásárlástóll számított 3 év garanciát vállal.


×