Fulda EcoControl 175/65 R14

Fulda EcoControl

175/65 R14
82 (475 kg/kerék)
T (190 km/óra)
nyári személyautó
D
C
70
16 990 Ft / db

Készlet: 4

Szállítási díj: 1 990 Ft / db

175/65 R14
86 (530 kg/kerék)
T (190 km/óra)
XL
nyári személyautó
D
B
70
23 269 Ft / db

Készlet: több mint 8

Szállítási díj: 1 990 Ft / db

Kiemelt ajánlat

175/65 R14
82 (475 kg/kerék)
T (190 km/óra)
BSW
nyári személyautó
D
A
69
16 951 Ft / db

Készlet: több mint 8

Szállítási díj: 1 990 Ft / db
GT Radial FE2
Teszteredmények:

Fulda EcoControl egyéb méretek

MéretÁr 
145/65 R1523 909 Ft-tólVásárlás
155/65 R1321 402 Ft-tólVásárlás
155/65 R1420 726 Ft-tólVásárlás
155/70 R1320 397 Ft-tólVásárlás
165/65 R1421 417 Ft-tólVásárlás
165/70 R1422 059 Ft-tólVásárlás
175/55 R1527 066 Ft-tólVásárlás
175/70 R1426 421 Ft-tólVásárlás
185/60 R1422 335 Ft-tólVásárlás
185/65 R1426 438 Ft-tólVásárlás
195/65 R1523 082 Ft-tólVásárlás

Fulda EcoControl információ

Kategória: középkategória
Szezon: nyári gumi

A Fulda Ecocontrol kis teljesítményű autók ideális nyári gumiabroncsa.

Az EcoControl gumiabroncsot jó ár és megbízható teljesítmény jellemzi. Nemcsak kiemelkedő üzemanyag-hatékonysága és futásteljesítménye, hanem nedves útfelületen is megfelelő fékhatása is a legjobbak közé emeli.

A kifejezetten nedves utakra készült szilikakeverék jelentős mértékben csökkenti a fékutat esős időben. Az úttal való nagyobb érintkezési felületet nyújtó aszimmetrikus kialakítása miatt száraz utakon is megbízható teljesítményt szavatol. (ábra 1.)

A Fulda EcoControl innovatív szilikakeveréke jelentősen csökkenti a gumiabroncs gördülési ellenállását, ezáltal a gépkocsi üzemanyag-fogyasztása és CO2 -kibocsátásának intenzitása is csökken. (ábra 2.)

Az EcoControl kopása az idő múlásával is egyenletes marad, mivel laposabb a gumi körvonala és szélesebb a futófelülete. Ennek eredményeképpen élettartama megnő, így ritkábban kell abroncsot cserélnie.(ábra 3.)

Csendesebb és kényelmesebb vezetési élmény. Az EcoControl gumiabroncs blokkjainak optimalizált elrendezése csökkenti a keletkező zaj mértékét. (ábra 4.)

Hosszú élettartamú, üzemanyag-takarékos nyári gumiabroncs.

  • Kifejezetten nedves utakra készült szilika keverék (ábra 1.)
    Kifejezetten nedves utakra készült szilika keverék (ábra 1.)
  • Alacsonyabb üzemanyagköltség (ábra 2.)
    Alacsonyabb üzemanyagköltség (ábra 2.)
  • Nagy futásteljesítmény (ábra 3.)
    Nagy futásteljesítmény (ábra 3.)
  • Komfortos vezetés (ábra 4.)
    Komfortos vezetés (ábra 4.)

Fulda EcoControl teszt

2018201220112008Átlag: 85%; Tesztek száma: 5

További nyári gumi tesztek

További Fulda nyári gumik

Személyautó

Kisteher

Terepjáró

Fulda információk

FuldaA Fulda középkategóriás gumiabroncs márka Németországból. A Goodyear csoport kiváló minőségű terméke.

A Fulda kínálata

A Fulda egyaránt gyárt kettő és négykerekű járművekre is gumiabroncsot, a kerékpártól a haszongépjárműig.

A Fulda középkategóriás abroncsait azoknak a sofőröknek ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, de nem szeretnének prémium árat fizetni, ezért minimális, számukra alig érezhető kompromisszumokat képesek elfogadni.

Gazdasái adatok

13 európai gyárában nagyságrendileg 1800 dolgozót foglalkoztat és mintegy 8 millió abroncsot gyárt évente, melyek 28 európai országban kerülnek forgalomba.

Tulajdonos

1966 óta a Goodyear cégcsoport kiemelkedő tagja.

A Fulda története

A Fulda vállalatot 1900-ban alapította két üzletember, Gustav Becker és Moritz Hasenclever a Fulda nevű német városban. Fontos dátum 1901, amikor a cég belefogott egy sor gumitermék gyártásába. Az első abroncsok még motor nélküli járművekhez, például lovas szekerekhez és babakocsikhoz készültek. Kerékpárokhoz, valamint gépjárművekhez – például gépkocsikhoz és motorkerékpárokhoz – 1906-ban kezdődött meg a gumiabroncsok gyártása. Egy év elteltével már ez lett a fő tevékenységük. 1910-ben indult egy szélesebb abroncskínálat – számos felhasználási célra készített 10 különböző kerékpárabroncs – gyártása. A Fulda annyira biztos volt a kerékpárabroncsai minőségében, hogy 1 éves jótállást vállalt minden eladott darabra. A híres Fulda Diadem típus gyorsan a legjobban fogyó kerékpárabroncsukká vált. A tehergépjárművekre való Sembusto gumiabronccsal folytattódott a gépjárművekhez készülő abroncsok fejlesztése: ennek a típusnak a felnijében már acélrugók voltak a párnázottság növelése érdekében. Az I. világháború után abbamaradt a műszaki gumitermékek előállítása és már “csak” gumiabroncsot készítettek. 1921-ben került bemutatásra a Fulda Riesenkissenreifen (nagy párnaabroncs), amely szabadalmaztatott technológiájával jobban elnyelte az úthibák ütéseit, így a teherautók sokkal nagyobb átlagos sebességet érhettek el. Ezzel az újítással vezető teherautó-abroncsgyártóvá vált Európában, és más abroncsgyártók, például a Continental és a Dunlop, licenc alapján készítettek abroncsokat ugyanezzel a technológiával. Ezt követte 1925-ben a Fulda Parabel teherautó-abroncs, egy teljesen gumiból készült abroncs, amelynek belsejében légkamra volt és ezzel megalkották a világ első „állandó nyomású” teherautó-abroncáta. 1929-ben a vállalat áttért a tömör gumiabroncsok gyártásáról a felfújható abroncsokra, első típusa a Fulda Elastic teherautó-abroncs volt. 1933-ban a Fulda betört a luxusautók piacára is. A Berlin Motor Show-n bemutatták a felső kategóriás személygépkocsikhoz tervezett fehér oldalfalú abroncsukat. A második világháborúban a Fulda hatalmas áldozatokat szenvedett el: gyáraik szinte teljesen elpusztultak a légitámadásokban. A háború utáni évek az újjáépítés időszakát jelentették, az újból megnyitott Fulda üzemek kezdetben ipari gumiárukat gyártottak, valamint gumiabroncsok és tömlők javítására szolgáló termékeket. A Fulda gumiabroncsok gyártása csak 1946-ban indulhatott meg ismét. Az első Fulda téli gumiabroncs a nemzetközi M+S (mud and snow – sár és hó) jelöléssel legördült a futószalagról 1952-ben. 1954-ben látott napvilágot az első Fulda motorkerékpár-abroncs, a Rasant, és a következő évben a vállalat beköltözött egy újonnan épített irodaházba, mely Fulda városának legmagasabb épülete volt akkoriban. (A Fulda székelye jelenleg is itt van.) Nem sokkal később újabb áttörést következett és a Fulda első személyautókra való tömlő nélküli abroncsa is forgalomba került. 1966-ban a vállalatot felvásárolta a Goodyear, az ohiói Akronban működő, amerikai abroncsgyártó vállalat. A Fulda örömmel csatlakozott a Goodyear családhoz, amely a minőségi gumiabroncsok egyik legnagyobb gyártója a világon. Még ugyanebben az évtizedben a Fulda lett az egyetlen olyan gumiabroncsgyártó, amely abroncsokat szállíthatott a híres Mercedes-Benz 600 Pullman modellhez – a 10 tonnás páncélozott változathoz speciális abroncsokra volt szükség. A hatvanas évek végén piacra került a Fulda Spectral –az első üvegszál-öves gumiabroncs. 1972-ben megszületett az első acélöves Fulda személygépkocsi-gumiabroncs, a Rasant, melyet egy évvel később a Kristall Winter követett, amely az első nem szöges, téli acélradiál abroncs. 1978-ban megjelent az Y2000 modell, az első kiváló teljesítményű, alacsony H/B arányszámú abroncs (“peresség” : Százalékos érték, amely az abroncs szélességének és keresztmetszetének arányát jelenti. ), amely hamarosan piacvezetővé vált a kategóriájában. 1985-ben megjelent az utakon az első Fulda Show Truck: ez a színpadtechnikával és audiovizuális berendezésekkel felszerelt jármű a Fulda termékcsaládot mutatta be az Európa-szerte tartott autós rendezvényeken, és máig emlékezetes jelképe a Fulda márkának. A 80-as évek végén megérkezett az első terepre tervezett gumiabroncsuk is, a Fulda Campo 4x4. Az ezredforduló mérföldkő volt a Fulda számára, mivel ekkor ünnepelték fennállásuk centenáriumát.

Garancia

A Fulda gumiabroncsokra a gyártó a vásárlástóll számított 3 év garanciát vállal.


×