Évről évre egyre több magyar autós választja a négy évszakos gumit. Az első vásárlók ilyenkor persze bizonytalanok, így szinte minden alkalommal elhangzik a tipikus kérdés is: télen használható egyáltalán a négy évszakos gumi, van olyan jó, mint a téli abroncs? A valódi kérdés valójában inkább az, hogy mikor éri meg a négy évszakos abroncs, a téliesítetthez képest ugyanis ez a gumi ma már nem jelent komoly hátrányt téli körülmények között.
A fejlesztéseknek köszönhetően a négy évszakos gumi télen alig jelent kompromisszumot.
A gumiabroncs gyártók folyamatosan fejlesztenek, vagyis keresik a még jobb tapadást biztosító összetételt és mintázatot, a fogyasztásról és csendes futásról sem megfeledkezve, de mi a helyzet a négy évszakos gumikkal? Nos, ha a 2000-es évek elején kellett volna válaszolnunk erre a kérdésre, akkor igazat adtunk volna azoknak, akik úgy vélik, a négy évszakos abroncs igazából nyáron és télen egyaránt komoly kompromisszumok megkötésére késztet. Manapság ez már a folyamatos fejlesztések kapcsán nem igaz. Szinte minden prémium gyártónak van négy évszakos abroncsa, de általában véve a kínálatban megtalálhatók az olcsóbb, közepes és drágább árfekvésű négy évszakos gumik. Amiben mégis különböznek az a kopás mértéke, a négy évszakos jobban kopik, mint a téli.
Ahol a téli abroncs használatát jogszabály írja elő, ott a négy évszakost is elfogadják.
Feltéve, ha az M+S (Mud + Snow, azaz Sár és Hó) és a hópihe jelölés is rajta van, így például azokba az országokba is büntetlenül „behajthatunk” négy évszakos abroncsunkon, ahol egyébként időszakosan téli gumi használatát írják elő. A négy évszakos abroncs téli helytállásnak jogi értelemben vett bizonyítéka, hogy jogszabály szerint is télinek számít. Persze a négy évszakos vs. téli gumi vitát legjobban a gumiabroncs tesztek eredményei döntik el. Ha pl. Az Autobild tesztjét nézzük, akkor ugyanannak a gyártónak a téli, illetve négy évszakos abroncsa közel azonosan teljesít havas, illetve jeges úton, nincs jelentős különbség.
Négy évszakos abroncs tehát igazán jó alternatíva azok számára, akik évente max. 10 ezer kilométert autóznak, és a gépjármű teljesítménye nem haladja meg a 160 lóerőt. Az alábbiakban különböző árkategóriában adtunk abroncsokat a leggyakrabban előforduló méretekben, a négy évszakos gumi kiválasztás szempontjairól egyébként itt (kinek ajánlott) és itt (hogyan válasszunk) írtunk már bővebben: