Gumi | Értékelés | Ár | |
1. | Goodyear UltraGrip Performance SUV GEN-1 | Példás | |
Havas úton: 2 ; Nedves úton: 1- ; Száraz úton: 2+ ; Tesztgyőztes. Jó havas teljesítmény, kiváló tapadás nedves úton, rövid fékút nedves és száraz úton, kellemes komfort, alacsony gördülési ellenállás. | |||
2. | Continental WinterContact TS 850 P (SUV) | Példás | |
Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 2+ ; Száraz úton: 2 ; Nagyon jó teljesítmény hóban, kiemelkedő tapadás nedves úton kanyarban is, komfortos választás. | |||
3. | Dunlop Winter Sport 5 SUV | Példás | |
Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 2+ ; Száraz úton: 2 ; Meggyőző teljesítmény havas és nedves útburkolaton, rövid fékút, kedvező üzemanyag-fogyasztás. | |||
4. | Pirelli Scorpion Winter | Jó | |
Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2 ; Jó teljesítmény havas úton, komfortos futás, alacsony gördülési ellenállás, csendes futás. Gyenge aquaplaing elleni védelem. | |||
5. | Michelin Latitude Alpin LA2 | Jó | |
Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2- ; Megbízható havas teljesítmény, nagyon csendes futás, nagy aquaplaning tartalékok. Megnövekedett gördülési ellenállás, átlagos teljesítmény nedves úton, hosszabb fékút. | |||
6. | Hankook Winter I*Cept evo2 W320 | Jó | |
Havas úton: 2 ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2- ; Kiegyensúlyozott téli teljesítmény, magas aquaplaning elleni védelem, kedvező ár. Magas gördülési ellenállás, megnövekedett zajszint, elhúzódó fékút. | |||
7. | Nokian WR SUV 3 | Megfelelő | |
Havas úton: 3+ ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2 ; Alacsony üzemanyag-fogyasztás, komfortos futás, rövid száraz fékút, jó aquaplaning tulajdonságok. Átlagos teljesítmény havon, vizes úton bizonytalan. | |||
8. | Gripmax Stature MS | Nem ajánlott | |
Havas úton: 2- ; Nedves úton: 4 ; Száraz úton: 3+ ; Nagy vonóerő havas úton, kedvező ár. Rossz irányíthatóság minden útfelületen, hosszú fékút, gyenge aquaplaning elleni védelem, zajos futás. |
Az Autobild Allrad 2016-ban is tesztelt téli gumiabroncsokat, ezúttal 255/55 R 18 méretben.
Teszautó: BMW X5
A tesztelt gumiabroncsok abc sorrendben:
Minden résztesztet 1-6 között pontoztak úgy, hogy az alacsonyabb érték felel meg a jobb teljesítménynek. A végeredmény az alábbi szempontok súlyozott átlagából lett kiszámolva:
A gumiabroncsok elnevezése alatt az egyes részeredmények (havas, nedves, száraz úton) összesítése látható, melyek átlagából a sorrend született végül.
Néhány fontos adat a teszt részeredményeiből, melyből a végső értékelés született:
Féktávolság havas úton, 40hm/h sebességnél | |
---|---|
Michelin | 16.6m |
Hankook | 16.9m |
Continental | 17.2m |
Dunlop | 17.3m |
Nokian | 17.3m |
Pirelli | 17.3m |
Gripmax | 17.4m |
Goodyear | 17.6m |
Nyári gumiabroncs | 37.9m |
Kezelhetőség havas úton | |
---|---|
Michelin | 53.4km/h |
Pirelli | 52.7km/h |
Continental | 52.6km/h |
Dunlop | 52.4km/h |
Goodyear | 52.3km/h |
Hankook | 51.9km/h |
Nokian | 50.6km/h |
Gripmax | 50.2km/h |
Nyári gumiabroncs | 21.3km/h |
Kijelölt tesztpályán elért átlagsebességgel mérik.
Vonóerő havas úton | |
---|---|
Dunlop | 3584N |
Continental | 3560N |
Gripmax | 3553N |
Pirelli | 3504N |
Goodyear | 3500N |
Hankook | 3469N |
Michelin | 3465N |
Nokian | 3238N |
Nyári gumiabroncs | 1295N |
Havas úton átvihető vonóerő mértéke, különösen gyorsításnál, vagy meredekebb emelkedőn haladásnál meghatározó tulajdonság.
Aquaplaning tulajdonságok egyenes úton | |
---|---|
Nyári gumiabroncs | 84.9km/h |
Hankook | 83.9km/h |
Michelin | 81.8km/h |
Nokian | 80.6km/h |
Continental | 80.0km/h |
Goodyear | 79.2km/h |
Pirelli | 78.1km/h |
Dunlop | 77.8km/h |
Gripmax | 69.9km/h |
A vastag vízréteg különös veszélyt jelent a széles abroncsok számára, könnyebben felúsznak, mint a keskenyebb abroncsok. A téligumi szerkezeti kialakításánál fogva ez még fokozottabb veszélyt jelent, mintaárkaik ugyanis általában keskenyebbek a nyáriaknál. Többek között ezért is fontos 4mm alatt lecserélni a téli abroncsokat.
Féktávolság nedves úton, 100 km/h sebességnél | |
---|---|
Dunlop | 53.7m |
Goodyear | 53.9m |
Continental | 54.7m |
Nyári gumiabroncs | 55.9m |
Nokian | 57.8m |
Pirelli | 58.5m |
Michelin | 59.5m |
Hankook | 60.5m |
Gripmax | 75.7m |
Gördülési ellenállás, mértékegység kg/t | |
---|---|
Goodyear | 7.53 |
Nokian | 7.53 |
Dunlop | 7.68 |
Pirelli | 7.72 |
Continental | 7.81 |
Gripmax | 7.97 |
Nyári gumiabroncs | 8.0 |
Michelin | 8.85 |
Hankook | 9.12 |
Speciális, erre kialakított gépen mért értékét, mely azért fontos, mert nagy hatással van az üzemanyag fogyasztásra. A futófelület a gumiabroncs minden fordulatánál deformálódik és eltorzul, miközben kapcsolatba lép az útfelülettel. Alakváltozás közben a gumi felmelegszik, és hő formájában energia távozik. Ez teszi ki a gumiabroncs „gördülési ellenállásának” 90%-át. A gördülési ellenállás legyőzése átlagosan a gépkocsi üzemanyag-fogyasztásának 20%-át teszi ki, azaz minden ötödik tank benzin erre fordítódik. Így igaz, a gumiabroncs felelős a gépkocsi üzemanyag-fogyasztásának 20%-áért. A CO2 az egyik fő üvegházhatású gáz, és minden egyes liter üzemanyag elégetése során 2,5 kg CO2 jut a légkörbe.
Gördülési zaj | |
---|---|
Michelin | 64.7dB |
Nyári gumiabroncs | 64.9dB |
Pirelli | 65.2dB |
Continental | 65.5dB |
Goodyear | 65.7dB |
Dunlop | 65.8dB |
Nokian | 66.0dB |
Hankook | 66.1dB |
Gripmax | 66.9dB |
A vizsgálat során standard viszonyok mellett (útburkolat, sebesség, hőmérséklet), a pálya szélén elhelyezett mikrofonnal mérik a gördülési zajt. A címkén feltüntetett érték 80km/h sebességgel haladó jármű gumiabroncsai által keltett külső zaj decibel-ben megadott mértéke. A gördülési zajt új gumiabroncsokon mérik, azonban az abroncs kopásképe (pl. fokozott fűrészfogas kopás esetén) nagyban befolyásolja a gördülési zajt.