téli gumi teszt 2015
Méret: 225/45 R18
- Összefoglaló

Kosár: 0 db

Autógumi kereső, méret alapján

Méret
/ R
Idény
Gyártó
Típus
Üzemanyag
Tapadás
Zaj

Autógumi kereső, autó alapján

Idény
Autómárka

Gumi + Felni összeszerelve

A szerelt kerék keresést az Alcar 3D konfigurátorába integráltuk. A 3D konfiguártorban összeállított szerelt kerék az Automax kosarába kerül bele.

Acél- és alufelni kereső

Az alu- és acélfelni keresést az Alcar 3D konfigurátorába integráltuk. A 3D konfiguártorban kiválasztott felni az Automax kosarába kerül vissza.

 GumiÉrtékelésÁr
1.

Példás
30 701 Ft-tól - Vásárlás
 Havas úton: 1- ; Nedves úton: 1- ; Száraz úton: 2 ; Sportos és dinamikus kezelhetőség, nagyon jó aquaplaning tulajdonságok, precíz kormányzás, rövid fékút.
2.

Példás
39 990 Ft-tól - Vásárlás
 Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 2+ ; Száraz úton: 2 ; Kiegyensúlyozott, biztonságos vezetési tulajdonságok, üzemanyag takarékos, komfortos.
3.

Példás
43 490 Ft-tól - Vásárlás
 Havas úton: 1- ; Nedves úton: 2+ ; Száraz úton: 2- ; Remek úttartás kanyarban, sportos kezelhetőség, pontos kormányzási visszajelzések, jó aquaplaning jellemzők.
4.

Ajánlott
58 990 Ft-tól - Vásárlás
 Havas úton: 1- ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2- ; Kiváló tapadás hóban, pontos kormányzási reakció, stabil kanyarodás, biztonságos kezelhetőség, csendes futás. Száraz úton hosszabb fékút.
5.

Feltételesen ajánlott
33 990 Ft-tól - Vásárlás
 Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 3+ ; Száraz úton: 2 ; Nagy vonóerő havon, kiegyensúlyozott kezelhetőség száraz útfelülelten, alacsony gördülési ellenállás. Nedves úton késleltetett kormányzási visszajelzések, hosszabb fékút.
6.

Feltételesen ajánlott
37 946 Ft-tól - Vásárlás
 Havas úton: 2 ; Nedves úton: 2- ; Száraz úton: 2 ; Jó fékezési és kanyarodási tulajdonságok havon és száraz úton, alacsony gördülési ellenállás. Alulkormányzásra hajlamos.
7.

Feltételesen ajánlott
 
 Havas úton: 2- ; Nedves úton: 3+ ; Száraz úton: 2- ; Jó fékezési tulajdonságok, nagyon csendes futás, kedvező üzemanyag-fogyasztás. Nedves úton bizonytalan.
8.

Nem ajánlott
 
 Havas úton: 3- ; Nedves úton: 4+ ; Száraz úton: 2- ; Rövid fékút száraz útfelületen. Korlátozott téli tulajdonságok, drasztikusan hosszú fékút nedves körülmények között, késleltetett kormányzási reakció, magas gördülési ellenállás.

AutoBild Sportauto téli gumi teszt 2015
Részletek

Az Autobild Sportauto 2015-ben is tesztelt téli gumiabroncsokat, ezúttal 225/45 R 18 méretben.

Teszautó: Mercedes C-osztály

A tesztelt abroncsok teljesítményét nyári abronccsal is összevetették.

A tesztelt gumiabroncsok abc sorrendben:

  • Continental WinterContact TS850P
  • Dunlop WinterSport 5
  • Hankook Winter i*Cept EVO2 W320
  • Horizon Polar Star 5
  • Michelin Pilot Alpin PA4
  • Nokian WR D4
  • Pirelli Winter Sottozero 3
  • Vredestein Wintrac Xtreme S

Minden résztesztet 1-6 között pontoztak úgy, hogy az alacsonyabb érték felel meg a jobb teljesítménynek. A végeredmény az alábbi szempontok súlyozott átlagából lett kiszámolva:

  • Viselkedés havas úton (vonóerő, fékút, irányíthatóság, szlalom)
  • Viselkedés nedves úton (aquaplaning, irányíthatóság, köridő, fékút)
  • Viselkedés száraz úton (irányíthatóság, fékezés, vezetési komfort, elhaladási zaj, gördülési ellenállás)

A gumiabroncsok elnevezése alatt az egyes részeredmények (havas, nedves, száraz úton) összesítése látható, melyek átlagából a sorrend született végül.

Néhány fontos adat a teszt részeredményeiből, melyből a végső értékelés született.

 Féktávolság havas úton, 50hm/h sebességnél
Nokian20.5m
Dunlop20.7m
Pirelli20.7m
Continental20.9m
Vredestein20.9m
Michelin21.1m
Hankook21.2m
Horizon22.5m
Nyári gumiabroncs38.3m

Az egyik legfontosabb jellemzője a gumiabroncsnak, a fékezési tulajdonság. A tesztelt abroncsok eredménye kiegyenlített, a Horizon és a nyári gumiabroncs maradt alul a versenyben.

 Féktávolság nedves úton, 100hm/h sebességnél
Nyári gumiabroncs44.1m
Continental45.5m
Dunlop45.8m
Michelin46.4m
Pirelli46.7m
Nokian49.3m
Vredestein51.8m
Hankook52.5m
Horizon62.8m

Ahogy várható volt, a nyári gumiabroncs teljesített a legjobban a részteszten. Mögötte mintegy fél kocsihossznyival a Continental.

 Kezelhetőség nedves úton, a táblázatban szereplő átlagsebesség szerint
Nyári gumiabroncs86.5km/h
Dunlop83.2km/h
Continental81.6km/h
Michelin81.3km/h
Pirelli81.2km/h
Vredestein81.2km/h
Hankook80.7km/h
Nokian80.6km/h
Horizon76.4km/h
 Aquaplaning egyenes úton, köridő átlagsebesség szerint
Dunlop95.1km/h
Pirelli95.0km/h
Nyári gumiabroncs93.8km/h
Horizon92.2km/h
Michelin91.6km/h
Continental91.6km/h
Hankook91.4km/h
Nokian91.3km/h
Vredestein90.8km/h

Ennél a tesztnél vizes útfelületen haladtak a gumiabroncsok adott km/h-val, majd minden körben növelték a sebességet 5 km/h-val egészen addig, míg a gumiabroncs el nem kezdett csúszni. A tesztpályát 7 mm vízréteg borította.

 Gördülési ellenállás, kg/t-ban kifejezve
Continental8.24
Nokian8.48
Hankook8.58
Nyári gumiabroncs8.81
Vredestein8.99
Dunlopl9.02
Michelin9.02
Pirelli9.06
Horizon9.92

A sokat utazók egyik fontos kritériuma a gumiabronccsal szemben az alacsony üzemanyag-fogyasztás. Szemléltetésképp az első és az utolsó helyett gumiabroncsok között 0,3 liter különbség van fogyasztásban 100 kilométeren.

A gördülési ellenállás mérése nagyon pontos szabványok (ISO 28580) szerint, laboratóriumban, 25°C szobahőmérsékleten zajlik. A gumiabroncsok tesztelése egy hitelesített mérődobon történik, valós körülményeket szimulálva. A mérést 80km/h sebességnek megfelelő fordulatszámmal, a gumiabroncs terhelhetőségének 80 százalékával végzik. A mérődobon a kerék forgatásához szükséges erőt mérik.


×