Bridgestone Potenza S001

Bridgestone Potenza S001

Méret Ár 
205/45 R17
84 W
84
W
58 814 Ft
205/50 R17
89 W * FSL RFT
89
W
* FSL RFT
57 742 Ft
205/50 R17
89 W ROF * DOT21(2021-ben gyártott)
89
W
ROF * DOT21(2021-ben gyártott)
57 989 Ft
215/40 R17
87 Y AO FSL XL
87
Y
AO FSL XL
51 656 Ft
215/40 R17
87 W AO FSL XL
87
W
AO FSL XL
51 985 Ft
225/35 R19
88 Y * FSL RFT XL
88
Y
* FSL RFT XL
79 303 Ft
225/40 R18
92 Y FSL M0 XL
92
Y
FSL M0 XL
44 813 Ft
225/40 R18
92 Y * FSL RFT XL
92
Y
* FSL RFT XL
53 492 Ft
225/40 R18
88 Y * FSL RFT
88
Y
* FSL RFT
55 963 Ft
225/40 R19
89 Y ROF DOT16
89
Y
ROF DOT16
53 989 Ft
225/40 R19
93 Y * FSL RFT XL
93
Y
* FSL RFT XL
94 079 Ft
225/45 R18
95 Y EXT FSL MOE XL
95
Y
EXT FSL MOE XL
68 763 Ft
225/45 R18
91 W * FSL RFT
91
W
* FSL RFT
71 012 Ft
225/50 R17
94 W *
94
W
*
51 637 Ft
225/50 R17
94 W * FSL RFT
94
W
* FSL RFT
55 030 Ft
225/50 R17
98 W * FSL RFT XL
98
W
* FSL RFT XL
62 751 Ft
235/40 R19
96 Y FSL RO1 XL
96
Y
FSL RO1 XL
71 839 Ft
235/40 R19
96 W FSL XL
96
W
FSL XL
71 849 Ft
235/45 R19
95 W FSL
95
W
FSL
70 740 Ft
245/35 R18
92 Y FSL M0 XL
92
Y
FSL M0 XL
67 983 Ft
245/35 R18
88 Y * FSL RFT
88
Y
* FSL RFT
71 170 Ft
245/35 R18
92 Y * FSL RFT XL
92
Y
* FSL RFT XL
71 768 Ft
245/40 R17
91 W * FSL RFT
91
W
* FSL RFT
64 312 Ft
245/40 R18
97 Y EXT FSL MOE XL
97
Y
EXT FSL MOE XL
63 610 Ft
245/40 R20
99 Y * FSL RFT XL
99
Y
* FSL RFT XL
103 953 Ft
245/45 R19
102 Y FSL MO XL
102
Y
FSL MO XL
72 883 Ft
245/50 R18
100 W/Z ROF MOE DOT20(2020-ban gyártott)
100
W/Z
ROF MOE DOT20(2020-ban gyártott)
62 989 Ft
245/50 R18
100 W EXT MOE XL
100
W
EXT MOE XL
76 782 Ft
255/35 R19
96 Y FSL MO XL
96
Y
FSL MO XL
55 919 Ft
255/35 R19
96 Y AO XL
96
Y
AO XL
70 414 Ft
255/35 R19
96 Y * FSL RFT XL
96
Y
* FSL RFT XL
82 922 Ft
255/35 R19
96 Y EXT FSL MOE XL
96
Y
EXT FSL MOE XL
89 990 Ft
255/35 R20
97 Y AO FSL XL
97
Y
AO FSL XL
75 349 Ft
255/40 R19
100 Y AO FSL XL
100
Y
AO FSL XL
74 237 Ft
255/45 R18
103 Y XL
103
Y
XL
19 990 Ft
275/35 R20
102 Y * FSL RFT XL
102
Y
* FSL RFT XL
100 579 Ft
275/40 R19
101 Y * RFT
101
Y
* RFT
98 791 Ft
285/30 R19
98 Y FSL MO XL
98
Y
FSL MO XL
92 735 Ft
285/30 R19
98 Y EXT FSL MOE XL
98
Y
EXT FSL MOE XL
111 042 Ft

Bridgestone Potenza S001 információ

Kategória: prémium
Szezon: nyári gumi

A Bridgestone Potenza S001 nagy teljesítményű autókra tervezett nyári gumiabroncs, azoknak a sofőröknek akik a sebességhatárok kiautózására törekszenek.

Legfőbb jellemzője az aszimmetrikus futómintázat és a korszerű konstrukció, melyek még sportosabb kezelhetőséget és teljesítményt biztosítanak nedves és száraz viszonyok között is.

A nagyméretű, merev, “nagy tapadású” vállblokkok kiváló tapadást biztosítanak kanyarban. A hosszanti merevség biztosítja a szükséges nagy fékezési erőt. (ábra 1.)

Kiváló kormányzási reakció és pontosság a sportos vezetési élményért. Tökéletes stabilitás nagy sebességnél a futófelület szélén lévő egyenes mintaároknak köszönhetően. (ábra 2.)

Fokozott hosszanti merevség a jobb fékezésért és kezelhetőségért. Megőrizve a függőleges merevséget a kanyartapadásért és a vezetési kényelemért. (ábra 3.)

Az élesen döntött mintaárkok a mikro-mintaárkokból a központi mintaárkokba vezetik a felesleges vizet az aquaplaning elkerüléséért. (ábra 4.)

A széles mintaárkok gyors vízelvezetést biztosítanak. (ábra 5.)

A korszerű mintaárok kialakítás csökkenti a mintázati és felületi zajt. Könnyű övkonstrukció az alacsonyabb gördülési ellenállásért és a nagyobb üzemanyag-hatékonyságért. (ábra 6.)

  • Nagy tapadást biztosító vállblokkok (ábra 1.)
    Nagy tapadást biztosító vállblokkok (ábra 1.)
  • Egyenes mintaárok a futófelületen (ábra 2.)
    Egyenes mintaárok a futófelületen (ábra 2.)
  • Aktív betét (ábra 3.)
    Aktív betét (ábra 3.)
  • Élesen döntött mintaárkok (ábra 4.)
    Élesen döntött mintaárkok (ábra 4.)
  • Széles mintaárkok (ábra 5.)
    Széles mintaárkok (ábra 5.)
  • Ultra nagy hatékonyság (ábra 6.)
    Ultra nagy hatékonyság (ábra 6.)

Bridgestone Potenza S001 teszt

2020201420132012Átlag: 75%; Tesztek száma: 4

További nyári gumi tesztek

További Bridgestone nyári gumik

Személyautó

Kisteher

Terepjáró


 


 

Bridgestone információk

BridgestoneA Bridgestone Japánból származó prémium minőségű gumiabroncsokat gyárt. A színvonalat japán mérnöki maximalizmus és precizitás garantálja.

A Bridgestone termékkínálata

Személygumiabroncsok mellett a Bridgestone gyárt 4x4, teher-, busz-, építőipari-, mezőgazdasági-, motor-, robogó-, és off-road abroncsokat, valamint légi járművekre is.

Vezető autógyártók is elsőszerelésként választják, mint pl. VW-csoport, Ford csoport, BMW, Mercedes, a General Motors, Peugeot, Renault, Toyota, Fiat-csoport, Renault, Volvo, Scania, MAN, DAF, Iveco.

A prémium szegmenshez tartozó Bridgestone gumiabroncsokat azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.

Gazdasági adatok

A Bridgestone Corporation és leányvállalatai világszerte több mint 140 000 embernek adnak munkát, 25 országban (köztük Magyarországon is), 178 gyárban. Minden 5. jármű Bridgestone gumiabronccsal van szerelve. 2012-ben a Bridgestone eladások összértéke Európában 3,5 millió Euróra rúgott. A Bridgestone gyáraiban készülnek az eredetileg amerikai Firestone és a Dayton gumiabroncsok is.

Tulajdonos

A Bridgestone Európa (BSEU) székhelye Belgiumban, Brüsszelben található, a világ piacvezető gumiabroncs- és egyéb gumitermékeket gyártó Bridgestone Corporation székhelye pedig Tokióban, Japánban.

A Bridgestone története

A vállalatot 1931-ben Shojiro Ishibashi alapította, Japánban. A későbbi márkanév is az alapító nevéből ered: ishibashi japán szó jelentése kőhíd. A gumiabroncs gyártás előtt Ishibashi egy hagymományos japán lábbeliket - a tabi - készítő cég gyártási ágán dolgozott. 1930-ban legyártotta az első gumiabroncsot, majd egy évvel később a Bridgestone Tire Co. Ltd. megalapításával ő lett az első japán gumiabroncsgyártó. A gumiabroncstól a golflabdán keresztül a gumitömlőig a következő 10 évben a fejlődés jellemezte a céget. Az értékesítés 1953-ban meghaladta a 10 milliárd jent, minek következtében a Bridgestone Japán legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalatává vált. A hatvanas években született a vállalat mottója: „kiváló minőségű termékekkel szolgálni a társadalmat”, s ugyanebben az évtizedben, 1962-ben fejlesztették ki az első japán acél radiálgumiabroncsot is teherautókhoz és buszokhoz, 1964-ben pedig az első radiálabroncsot személyautókhoz. Az autóipari termelés rohamos és világméretű növekedésének hatására a Bridgestone kiterjesztette a termelést Japán határain túlra. 1965-ben új Bridgestone-gyárat nyitottak Malajziában, mely a vállalat első tengerentúli üzeme volt a második világháborút követően. A Bridgestone Corporation Európai Irodáját (a Bridgestone Corporation európai képviseletét) 1972-ben alapították Brüsszelben. A cég 1979-ben dobta piacra a személyautók számára gyártott alufelnit és fejlesztette ki a használt gumiabroncsok újrahasznosításának technológiáját. A köpenyperem is a Bridgestone nevéhez köthető. A Bridgestone 1983-ban jelentős lépést tett világpiaci pozíciója megszilárdításáért, amikor a Firestone Tire & Rubber Company-től megvásárolta első termelőüzemét az Egyesült Államokbeli Tenesseeben. 1988-ban aztán a teljes Firestone vállalatot – az USA második legnagyobb gumiabroncsgyártó cégét – felvásárolta 2.6 milliárd dollárért. 1982-ben a Bridgestone piacra dobta az első téligumit Japánban, öt évvel később pedig a cég mérnökei terveztek a téli gumiabroncshoz multicell keveréket is. A kemény munka 1986-ban meghozta gyümölcsét, amikor a Porsche megvásárolta a Bridgestone RE71 ultra-nagyteljesítményű gumiabroncsát limitált szériájú 959 sportkocsija gyári szereléséhez, mely abban az időben a világ leggyorsabb személyautójának számított. 2004 februárjában szállította le a Bridgestone az 1 milliomodik defekttűrő abroncsát, amellyel megerősítette vezető pozícióját a defekttűrő technológia területén. A Ferrari a defekttűrő technológiát (RFT) választja a Scaglietti 612-es modelljéhez és a Maserati is e technológia mellett dönt. A nagy gyártóknak a vállalatba vetett bizalmát jól példázza a Bridgestone Daimler Chryslerrel kötött szerződése, melynek értelmében a Bridgestone lett a Daimler Chrysler fő gumiabroncs beszállítója a közép és nehéz kategóriás (6 tonna feletti) teherautókhoz. A Bridgestone Europe 2004. június 11-én felavatta új európai tesztpályáját (EUPG) a Róma melletti Apriliában. A 144 hektáron fekvő, 4 kilométeres ovális pálya, melyet 40 millió euróból létesítettek, az egész év során használható, legmodernebb kísérleti pálya Európában. 2008. áprilisában kezdte meg a személyautó-abroncsok tömeggyártását a tatabányai gyár. A teljesen automatizált üzemben a japán cég új technológiájával a teljes üzem beindulása után akár napi 8000 nagy- méretű (20") és teljesítményű (UHP) személy-, terepjáró- abroncsot gyárthat. 2012-ben az anyacég további fejlesztéseket eszközölt, ezzel a gyárban 2017-re napi 18000 gumigyártására lesz lehetőség. A folyamatos fejlesztéseknek és kutatásoknak köszönhetően a Bridgestone úttörő módszert fejlesztett ki a kaucsukfák betegségének felismerésére, amelynek segítségével egyszerűen, gyorsan és pontosan diagnosztizálható a kaucsukfa gyökérrothadási betegsége.

Motorsport

1997-ben a Bridgestone betört a Forma-1 világába is. 2007-től 2010-ig egyedüli gumibeszállító volt a Forma-1-ben. A Bridgestone Potenza gumikkal szerelt autók négy dobogós helyezést értek el az első időszakban. 1998-ban, a Bridgestone második Formula 1-es szezonjában a cég megszerezte első világbajnoki győzelmét Mika Hakkinennek köszönhetően, aki egyéni világbajnoki címet, és csapatának, a Mercedes/McLarennek konstruktőri világbajnoki címet szerzett, így a Bridgestone rögtön két világbajnoki címmel is büszkélkedhetett. A Suzuki Grand Prix Csapat gumi beszállítója lett a Bridgestone a MotoGP 2004-es szezonban.


×