Kategória: prémium
Szezon: nyári gumi
A Goodyear EfficientGrip Performance közép- és felső kategóriás autókhoz tervezett nyári gumiabroncs.
Fokozott tapadású, nedves útfelületen rövidebb féktávolságot biztosító abroncs.
„A" besorolású eredmény* nedves tapadás kategóriában, az EU-szabályozás szerint elérhető legmagasabb besorolás.
A WearControl technológia biztosítja a nedves fékhatás és a kis gördülési ellenállás közötti optimális egyensúlyt az abroncs teljes élettartama alatt.
A FuelSaving technológia segítségével egy olyan új alapvegyületet került a gumiabroncsba, amely csökkenti az abroncs energiaveszteségét. A gördülési ellenállás 18%-kal csökkent - elődjéhez a Goodyear EfficientGrip abroncshoz képest - így javult az üzemanyag-takarékosság és csökkennt a vezetés költsége.
Az ActiveBraking technológia a rövidebb féktávolság érdekében jobb érintkezést teremt az abroncs és az útfelület között – féktávolság akár két méterrel (8%) rövidebb nedves útfelületen**, illetve 3%-kal csökkent száraz úton***.
A Goodyear EfficientGrip Performance elismertségét jelzi, hogy sok BMW és a Mercedes gépkocsi gyárból elsőszerelésként ezzel az abronccsal kerül forgalomba.
(* Az abroncsméretek többsége elnyerte az „A” besorolású nedves tapadást a 1222/2009 (EK) rendelet értelmében, de bizonyos méretek esetében ez az érték eltérő lehet.
**Négy vezető versenytárs átlagos féktávolságával összehasonlítva (fékezés igen nedves útfelületen, 80 km/h sebességről 20 km/h sebességre). A vizsgálatot a TÜV SÜD Automotive végezte 2012 szeptemberében, a Goodyear Dunlop megrendelésére. Abroncsméret: 205/55 R16 91V; tesztautó: VW Golf; a tesztek helyszínei: Mireval (FR), Papenburg (D) és Garching (D); a jelentés száma: 76249743
*** Négy vezető versenytárs átlagos féktávolságával összehasonlítva (fékezés száraz útfelületen 100 km/h sebességről álló helyzetig))
A Goodyear prémiumkategóriás márka az Amerikai Egyesült Államokból származik.
A márka széles körben kínál gumiabroncsokat személyautóra, motorkerékpárra, robogóra, teherautókra, buszokra és munkagépekre.
A legnevesebb autógyárak alapkivitelben Goodyear gumiabroncsokkal szerelik járműveiket: Porsche, Mercedes-Benz, Audi, BMW, Volkswagen, Ford.
A prémium vonalat erősítő Goodyear márkát azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.
A Goodyear gumiabroncsok szerte a világon készülnek, Észak- és Dél-Amerikában, Ázsiban, Közel-Keleten, Afrikában és Európában.
Manapság a Goodyear a világ egyik legnagyobb gumiabroncs társasága, hat kontinensen van jelen, éves értékesítéseinek értéke meghaladja a 15 milliárd USA dollárt. A vállalat mintegy 66.000 embert foglalkoztat a világon, a termékeit pedig 22 ország 49 létesítményében állítja elő.
A Goodyear Tire & Rubber Company-t Frank Seiberling alapította 1898-ban, 3500 kölcsönkért dollárból. A cég Charles Goodyear-ról kapta a nevét, aki 1839-ben feltalálta a vulkanizálás folyamatát. Kezdetben hintókerekeket, kerékpárabroncsokat, patkóalátéteket gyártottak. Egy évvel később kezdték el a tömör autógumiabroncsok gyártását is. Az alapítás után mindösszesen 4 évvel később egy négyszer akkora gyár építése vált szükségessé. A fejlesztő mérnökök a Goodyear gyáraiban sem pihentek; 1903-ban szabadalmaztatták az első tömlő nélküli gumiabroncs feltalálását (Paul Litchfield) 1904-ben pedig feltalálták a világ első leszerelhető gumiabroncsát. 1907-ben Henry Ford a Goodyeartól is rendelt 1200 garnitúra gumiabroncsot a T-modellhez.1908-ban pedig a Goodyear bemutatja az első négyévszakos gumiabroncsot, melynek mintázata majd’ 40 éven keresztül csak minimális változtatásokat kívánt. A Goodyear a repülésben is úttörő volt, hiszen ők gyártották a legelső pneumatikus repülőgépabroncsot.. 1916-ra a Goodyear a világ legnagyobb gumiabroncs gyártója lett, képviseltetve a márkát Ausztráliában, Dél-Amerikában, Afirákan és Európában is. Az első világháború és az azt követő időszak a Goodyear gyárak termelését is visszavetette, de nem a fejlesztő mérnökök lelkesedését, 1921-ben Rut-proof néven piacra bocsátják az első terepre szánt abroncsot. Piacra került a Lifeguard (1934), az első olyan gumiabroncs, amely defekt esetén is kimagasló stabilitást nyújtott. 1971-ben az Apollo 14-gyel a Goodyear a Holdon is járt. 1992-ben került bemutatásra az első defekttűrő gumiabroncs, Chevrolet Corvette elsőszerelésként. Vezető szerepet töltött be az EU-s gumiabroncs-jelölő rendszer kifejlesztésében.
Jelentős részt vállalt a Nascar és Forma-1 versenyeken is. Az 1914-es Indycar versenyen valamennyi induló autó Goodyear gumiabroncsokkal volt szerelve.A vállalat a Forma-1 történetének legsikeresebb gumiabroncs-szolgáltatója, minden abroncsszolgáltatónál több részvétellel, győzelemmel és konstruktőri bajnoksággal. Az 1998-as szezon után léptek ki a sportágból. A NASCAR-sorozat egyetlen gumiabroncs-szolgáltatója.
Goodyear és az FC Bayern München, a német Bundesliga legsikeresebb csapata 2016. január 1-től platina fokozatú támogatói kapcsolatba léptek.
A Goodyear gumiabroncsokra a gyártó a vásárlástól számított 5 év garanciát vállal.