Bridgestone Blizzak LM005 215/45 R18


A Blizzak LM005 egy új téli abroncs, amelyet havas és nedves útviszonyokhoz terveztek. A szegecsek nélküli abroncs ideális választás európai enyhe és mérsékelt téli éghajlathoz.

  • Havas úton az egyik legjobb fékezési teljesítményt és tapadást biztosító téli abroncs 1
  • Nedves úton mutatott teljesítményével kiérdemelte az EU „A” címkeosztály megjelölést 1
  • Egyes méretekben DriveGuard Run-Flat defekttűrő változatban is elérhető
A 2D LAMELLÁK BELEKAPASZKODNAK A HÓBA ÉS A JÉGBE, A 3D LAMELLÁK PEDIG A HATÉKONYABB FÉKEZÉST SZOLGÁLJÁK
A NANOPRO-TECH™ ÉS MÁS INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁKNAK KÖSZÖNHETŐEN A BLIZZAK LM005 ABRONCCSAL HÓVAL BORÍTOTT UTAKON IS LEHET KÖZLEKEDNI
A CIKKCAKKOS ÉS OLDALIRÁNYÚ BARÁZDÁK ELVEZETIK A VIZET AZ ABRONCS FELÜLETÉTŐL, ÍGY JOBB TAPADÁST ÉS HAJTÁST BIZTOSÍTANAK NEDVES ÚTON

MŰSZAKI TERMÉKJELLEMZŐK ÉS ELŐNYÖK

A MINTÁZAT EGYEDI BARÁZDÁI
HAVAS ÚTON JOBB TAPADÁST ÉS HAJTÁST BIZTOSÍTANAK
Ha jobb tapadást szeretnénk elérni télen, akkor ennek az egyik legjobb módja, hogy olyan abroncsot választunk, aminek a mintázatát kimondottan téli útviszonyokhoz alakították ki. A Blizzak LM005 barázdái mélyebbek, és cikkcakkos elrendezésük révén elvezetik a vizet, latyakot és havat az abroncs felületétől, így még jobb tapadást biztosítanak havas és nedves úton.

A NANOPRO-TECH™ TECHNOLÓGIA KEVERÉKBEN TÖRTÉNŐ ALKALMAZÁSA RÉVÉN
AZ ABRONCS NEDVES ÚTON MUTATOTT TELJESÍTMÉNYE KIÉRDEMELTE AZ EU „A” CÍMKEOSZTÁLY MEGJELÖLÉST
Független vizsgálatok alapján a Blizzak LM005 nedves úton nyújtott teljesítményével kiérdemelte az EU „A” címkeosztály megjelölést – ez a legmagasabb elérhető minősítés. Az abroncs gyorsabb megállást és jobb tapadást ér el a NanoPro-Tech ™ technológiának köszönhetően: a kizárólag a Bridgestone által alkalmazott technológia a „kapaszkodó” részecskéknek és a szilícium-dioxid bevonatnak köszönhetően javítja a tapadást nedves úton.*

AZ EGYEDI LAMELLÁK JAVÍTJÁK A FÉKUTAT
RÖVIDEBB FÉKTÁV A TÉLI UTAKON
A fékezés alapvetően fontos a biztonságos téli vezetéshez, és ebben egy megfelelő lamellákkal – ezek a mintázatban található kis bevágások – ellátott abroncs óriási előrelépést jelenthet. A Blizzak LM005 mintázata számos 2D és 3D lamellát tartalmaz, melyek segítségével az abroncs nagyobb felületen tud érintkezni az úttal, és a maximális vezethetőség érdekében hó és jég rétegeken át is képes az útba kapaszkodni.

Videó

Jogi nyilatkozat
1 A Bridgestone felkérése alapján 2018 októberében és novemberében a TÜV SÜD ATP Papenburg (Németország) létesítményeiben végezték a száraz és nedves úton lefolytatott vizsgálatokat, a TÜV SÜD Product Service (Németország) létesítményeiben végezték a zajra, a kényelemre vonatkozó és a laboratóriumi vizsgálatokat, az ARCTIC FALLS (Svédország) végezte a havas és jeges körülményekre vonatkozó vizsgálatokat 195/65 R15 gumiabronccsal szerelt VW Golf VII típusú gépkocsi használatával. A Blizzak LM005 összehasonlítva az azonos szegmens fő vetélytársaival: Continental WinterContact TS860, Michelin Alpin 6, Goodyear UltraGrip 9, Pirelli Cinturato Winter. [713139853-03] számú jelentés melléklet. Fékút havon (40 km/h -ról 5 km/h -ra) méterben: Bridgestone LM005 (16,6), Continental WinterContact TS860 (16,1), Goodyear UltraGrip 9 (17,0), Pirelli Cinturato Winter (17,0), Michelin Alpin 6 (17,2) Gyorsulás/hajtás havon (10 km/h -ról 35 km/h -ra) másodpercben: Bridgestone LM005 (3,53), Continental WinterContact TS860 (3,49), Michelin Alpin 6 (3,56), Pirelli Cinturato Winter (3,59), Goodyear UltraGrip 9 (3,63) Fékút jégen (20 km/h -ról 5 km/h -ra) méterben: Bridgestone LM005 (10,6), Michelin Alpin 6 (10,3), Pirelli Cinturato Winter (10,7), Continental WinterContact TS860 (10,8), Goodyear UltraGrip 9 (11,0) Fékút nedves úton (80 km/h -ról 20 km/h -ra) méterben: Bridgestone LM005 (27,2), Continental WinterContact TS860 (29,5), Goodyear UltraGrip 9 (30,0), Pirelli Cinturato Winter (30,3), Michelin Alpin 6 (30,7) Oldalirányú stabilitás nedves úton (kanyarodás) méter/másodperc2: Bridgestone LM005 (6,53), Continental WinterContact TS860 (6,34), Goodyear UltraGrip 9 (6,30), Pirelli Cinturato Winter (6,23), Michelin Alpin 6 (6,18).

Bridgestone Blizzak LM005 egyéb méretek

MéretÁr 
185/60 R1538 834 Ft-tólVásárlás
185/65 R1535 157 Ft-tólVásárlás
195/45 R1652 793 Ft-tólVásárlás
195/50 R1659 085 Ft-tólVásárlás
195/55 R1649 461 Ft-tólVásárlás
195/55 R2056 702 Ft-tólVásárlás
195/60 R1537 990 Ft-tólVásárlás
195/65 R1525 991 Ft-tólVásárlás
205/45 R1757 652 Ft-tólVásárlás
205/55 R1636 991 Ft-tólVásárlás
205/55 R1764 980 Ft-tólVásárlás
205/60 R1649 135 Ft-tólVásárlás
205/60 R1767 884 Ft-tólVásárlás
205/60 R1883 796 Ft-tólVásárlás
215/40 R1747 963 Ft-tólVásárlás
215/45 R1756 660 Ft-tólVásárlás
215/50 R1747 989 Ft-tólVásárlás
215/50 R1864 990 Ft-tólVásárlás
215/55 R1652 643 Ft-tólVásárlás
215/55 R1760 122 Ft-tólVásárlás
215/65 R1652 155 Ft-tólVásárlás
215/65 R1764 775 Ft-tólVásárlás
215/70 R1649 247 Ft-tólVásárlás
225/40 R1847 989 Ft-tólVásárlás
225/45 R1770 712 Ft-tólVásárlás
225/45 R1856 990 Ft-tólVásárlás
225/50 R1760 361 Ft-tólVásárlás
225/55 R1761 441 Ft-tólVásárlás
225/60 R1770 482 Ft-tólVásárlás
225/60 R1862 391 Ft-tólVásárlás
235/35 R1999 342 Ft-tólVásárlás
235/40 R2093 560 Ft-tólVásárlás
235/45 R1874 314 Ft-tólVásárlás
235/50 R1781 346 Ft-tólVásárlás
235/50 R2091 643 Ft-tólVásárlás
235/55 R1769 944 Ft-tólVásárlás
235/55 R1882 351 Ft-tólVásárlás
235/55 R1969 990 Ft-tólVásárlás
235/55 R2097 122 Ft-tólVásárlás
235/60 R1764 990 Ft-tólVásárlás
235/65 R1772 602 Ft-tólVásárlás
245/35 R19109 096 Ft-tólVásárlás
245/35 R20124 224 Ft-tólVásárlás
245/40 R1865 248 Ft-tólVásárlás
245/40 R1989 325 Ft-tólVásárlás
245/45 R1777 794 Ft-tólVásárlás
245/45 R20107 610 Ft-tólVásárlás
245/50 R1873 400 Ft-tólVásárlás
245/50 R1970 720 Ft-tólVásárlás
245/65 R1769 125 Ft-tólVásárlás
255/35 R20102 899 Ft-tólVásárlás
255/45 R2093 922 Ft-tólVásárlás
255/50 R1988 350 Ft-tólVásárlás
255/55 R1870 747 Ft-tólVásárlás
255/55 R1979 990 Ft-tólVásárlás
255/60 R1875 691 Ft-tólVásárlás
265/40 R20104 847 Ft-tólVásárlás
265/45 R20105 493 Ft-tólVásárlás
265/50 R2088 990 Ft-tólVásárlás
275/35 R21137 136 Ft-tólVásárlás
275/40 R22121 837 Ft-tólVásárlás
275/45 R2179 990 Ft-tólVásárlás
275/50 R2099 111 Ft-tólVásárlás
285/40 R21120 575 Ft-tólVásárlás
315/35 R2099 990 Ft-tólVásárlás
315/35 R21125 576 Ft-tólVásárlás

Bridgestone Blizzak LM005 információ

Kategória: prémium
Szezon: téli gumi

A Bridgestone Blizzak LM005 téli gumiabroncs, magabiztosságot ad a gépkocsi vezetőknek az utakon. Az egyedülálló futófelület-mintázattal és Nano Pro-Tech keverékkel készült, amely kivételes irányítást és biztonságot nyújt a kihívásokkal teli téli körülmények között is.

Technikai leírás:

CSÖKKENTETT FÉKTÁV HAVON ÉS JÉGEN:A futófelület középső 2D sávjai és a váll részben lévő 3D sávok kombinációja kiváló fékteljesítményt nyújt csökkentett féktávhoz hóval és jéggel borított útfelületeken.

MEGNÖVELT TAPADÁS HAVON:A cikcakkos barázdák növelik a tapadást a barázdákban lévő hó és az útfelületen lévő hó között.

KATEGÓRIÁJÁNAK LEGJOBB TAPADÁSA ÉS FÉKEZÉSE NEDVES ÚTON:Az új nano-szelektív összetevő-keverő technológia lehetővé teszi a Nano Pro-tech™ összetevő szilika diszperzióját, ezzel a legjobb fékezést és kanyarodást biztosítva nedves úton, amit nedves tapadás tekintetében a TUV szabványnak megfelelően teszteltek az „A” EU címke mellett.

  • Futófelületi- és vállrész sávkombinációk a csökkentik a féktávolságot havon és jégen
    Futófelületi- és vállrész sávkombinációk a csökkentik a féktávolságot havon és jégen
  • Cikkcakkos barázdás a megnövelt tapadás elősegítése érdekében
    Cikkcakkos barázdás a megnövelt tapadás elősegítése érdekében
  • Nano Pro-tech™ összetevő a lehető legjobb fékezés és kanyarodás biztosítása érdekében
    Nano Pro-tech™ összetevő a lehető legjobb fékezés és kanyarodás biztosítása érdekében

Bridgestone Blizzak LM005 teszt

További téli gumi tesztek

Bridgestone Blizzak LM005 hírek

Az Auto Motor Und Sport téligumi tesztje 2022
Az Auto Motor Und Sport téligumi tesztje 2022
Megjelent az Auto Motor Und Sport UHP tesztje, ahol 8 gyártó kiváló téli gumiabr...
Téli gumi teszt 2021: Itt vannak a legjobbak
A nagy európai autoklubbok minden évben kiválasztanak egy-két népszerű gumiabron...

További Bridgestone téli gumik

Személyautó

Kisteher

Terepjáró


 

Bridgestone DM Z3 (közúti)


 

Bridgestone DM Z2 (közúti)

Bridgestone információk

BridgestoneA Bridgestone Japánból származó prémium minőségű gumiabroncsokat gyárt. A színvonalat japán mérnöki maximalizmus és precizitás garantálja.

A Bridgestone termékkínálata

Személygumiabroncsok mellett a Bridgestone gyárt 4x4, teher-, busz-, építőipari-, mezőgazdasági-, motor-, robogó-, és off-road abroncsokat, valamint légi járművekre is.

Vezető autógyártók is elsőszerelésként választják, mint pl. VW-csoport, Ford csoport, BMW, Mercedes, a General Motors, Peugeot, Renault, Toyota, Fiat-csoport, Renault, Volvo, Scania, MAN, DAF, Iveco.

A prémium szegmenshez tartozó Bridgestone gumiabroncsokat azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.

Gazdasági adatok

A Bridgestone Corporation és leányvállalatai világszerte több mint 140 000 embernek adnak munkát, 25 országban (köztük Magyarországon is), 178 gyárban. Minden 5. jármű Bridgestone gumiabronccsal van szerelve. 2012-ben a Bridgestone eladások összértéke Európában 3,5 millió Euróra rúgott. A Bridgestone gyáraiban készülnek az eredetileg amerikai Firestone és a Dayton gumiabroncsok is.

Tulajdonos

A Bridgestone Európa (BSEU) székhelye Belgiumban, Brüsszelben található, a világ piacvezető gumiabroncs- és egyéb gumitermékeket gyártó Bridgestone Corporation székhelye pedig Tokióban, Japánban.

A Bridgestone története

A vállalatot 1931-ben Shojiro Ishibashi alapította, Japánban. A későbbi márkanév is az alapító nevéből ered: ishibashi japán szó jelentése kőhíd. A gumiabroncs gyártás előtt Ishibashi egy hagymományos japán lábbeliket - a tabi - készítő cég gyártási ágán dolgozott. 1930-ban legyártotta az első gumiabroncsot, majd egy évvel később a Bridgestone Tire Co. Ltd. megalapításával ő lett az első japán gumiabroncsgyártó. A gumiabroncstól a golflabdán keresztül a gumitömlőig a következő 10 évben a fejlődés jellemezte a céget. Az értékesítés 1953-ban meghaladta a 10 milliárd jent, minek következtében a Bridgestone Japán legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalatává vált. A hatvanas években született a vállalat mottója: „kiváló minőségű termékekkel szolgálni a társadalmat”, s ugyanebben az évtizedben, 1962-ben fejlesztették ki az első japán acél radiálgumiabroncsot is teherautókhoz és buszokhoz, 1964-ben pedig az első radiálabroncsot személyautókhoz. Az autóipari termelés rohamos és világméretű növekedésének hatására a Bridgestone kiterjesztette a termelést Japán határain túlra. 1965-ben új Bridgestone-gyárat nyitottak Malajziában, mely a vállalat első tengerentúli üzeme volt a második világháborút követően. A Bridgestone Corporation Európai Irodáját (a Bridgestone Corporation európai képviseletét) 1972-ben alapították Brüsszelben. A cég 1979-ben dobta piacra a személyautók számára gyártott alufelnit és fejlesztette ki a használt gumiabroncsok újrahasznosításának technológiáját. A köpenyperem is a Bridgestone nevéhez köthető. A Bridgestone 1983-ban jelentős lépést tett világpiaci pozíciója megszilárdításáért, amikor a Firestone Tire & Rubber Company-től megvásárolta első termelőüzemét az Egyesült Államokbeli Tenesseeben. 1988-ban aztán a teljes Firestone vállalatot – az USA második legnagyobb gumiabroncsgyártó cégét – felvásárolta 2.6 milliárd dollárért. 1982-ben a Bridgestone piacra dobta az első téligumit Japánban, öt évvel később pedig a cég mérnökei terveztek a téli gumiabroncshoz multicell keveréket is. A kemény munka 1986-ban meghozta gyümölcsét, amikor a Porsche megvásárolta a Bridgestone RE71 ultra-nagyteljesítményű gumiabroncsát limitált szériájú 959 sportkocsija gyári szereléséhez, mely abban az időben a világ leggyorsabb személyautójának számított. 2004 februárjában szállította le a Bridgestone az 1 milliomodik defekttűrő abroncsát, amellyel megerősítette vezető pozícióját a defekttűrő technológia területén. A Ferrari a defekttűrő technológiát (RFT) választja a Scaglietti 612-es modelljéhez és a Maserati is e technológia mellett dönt. A nagy gyártóknak a vállalatba vetett bizalmát jól példázza a Bridgestone Daimler Chryslerrel kötött szerződése, melynek értelmében a Bridgestone lett a Daimler Chrysler fő gumiabroncs beszállítója a közép és nehéz kategóriás (6 tonna feletti) teherautókhoz. A Bridgestone Europe 2004. június 11-én felavatta új európai tesztpályáját (EUPG) a Róma melletti Apriliában. A 144 hektáron fekvő, 4 kilométeres ovális pálya, melyet 40 millió euróból létesítettek, az egész év során használható, legmodernebb kísérleti pálya Európában. 2008. áprilisában kezdte meg a személyautó-abroncsok tömeggyártását a tatabányai gyár. A teljesen automatizált üzemben a japán cég új technológiájával a teljes üzem beindulása után akár napi 8000 nagy- méretű (20") és teljesítményű (UHP) személy-, terepjáró- abroncsot gyárthat. 2012-ben az anyacég további fejlesztéseket eszközölt, ezzel a gyárban 2017-re napi 18000 gumigyártására lesz lehetőség. A folyamatos fejlesztéseknek és kutatásoknak köszönhetően a Bridgestone úttörő módszert fejlesztett ki a kaucsukfák betegségének felismerésére, amelynek segítségével egyszerűen, gyorsan és pontosan diagnosztizálható a kaucsukfa gyökérrothadási betegsége.

Motorsport

1997-ben a Bridgestone betört a Forma-1 világába is. 2007-től 2010-ig egyedüli gumibeszállító volt a Forma-1-ben. A Bridgestone Potenza gumikkal szerelt autók négy dobogós helyezést értek el az első időszakban. 1998-ban, a Bridgestone második Formula 1-es szezonjában a cég megszerezte első világbajnoki győzelmét Mika Hakkinennek köszönhetően, aki egyéni világbajnoki címet, és csapatának, a Mercedes/McLarennek konstruktőri világbajnoki címet szerzett, így a Bridgestone rögtön két világbajnoki címmel is büszkélkedhetett. A Suzuki Grand Prix Csapat gumi beszállítója lett a Bridgestone a MotoGP 2004-es szezonban.


×