Dunlop Winter Sport 5

A Dunlop Winter Sport 5 első helyezést ért el az ADAC 2023-as téli gumi tesztjén a 205/60R16-os méretben. A tesztgyőzelem mellett a 225/45R17-es méretben a 4. helyen végzett, szintén a 2023-as téli abroncsok tesztjén.

Az ADAC tesztelői szerint a gumiabroncs kiegyensúlyozott, biztonságos jellemzőkkel bír, alacsony súly és üzemanyag fogyasztás jellemzi.

KIVÁLÓ OLDALIRÁNYÚ TAPADÁS CSÚSZÓS FELÜLETEKEN

Az innovatív, szögletes középső lamellák megnyúlnak, javítják a nyitási és kapaszkodási képességüket, ezzel kiváló oldalirányú tapadást biztosítva a csúszós téli utakon.

FOKOZOTT TELJESÍTMÉNY HAVAS UTAKON

A megnövelt számú blokkoknak köszönhetően a Winter Sport 5 több további útfelülettel érintkező éllel rendelkezik, kiváló tapadást és teljesítményt biztosítva havon.

AQUAPLANING ELLENÁLLÁS

Az abroncs futófelületének mélyebb barázdái lehetővé teszik a Winter Sport 5 számára, hogy nagyobb mennyiségű vizet és latyakot szorítson ki, ezzel is csökkenti az aquaplaning kockázatát és segíti az irányítás megőrzését nedves úton.

ÜZEMANYAG-HATÉKONYSÁG

Az egyedülálló Winter Sport 5 kialakításának köszönhetően a súly optimálisan oszlik el az abroncson, ami alacsonyabb gördülési ellenállást és nagyobb üzemanyag-hatékonyságot eredményez.

Videó


Dunlop Winter Sport 5

Méret Ár 
195/45 R16
84 V M+S MFS XL
84
V
M+S MFS XL
41 520 Ft
195/55 R15
85 H M+S
85
H
M+S
36 990 Ft
195/55 R16
87 H
87
H
42 926 Ft
195/65 R15
91 H
91
H
30 701 Ft
205/50 R17
93 H MFS XL
93
H
MFS XL
44 990 Ft
205/55 R16
91 H M+S
91
H
M+S
35 500 Ft
205/60 R16
92 H M+S
92
H
M+S
38 138 Ft
215/50 R17
91 H MFS
91
H
MFS
47 989 Ft
215/50 R17
95 V M+S MFS XL
95
V
M+S MFS XL
53 525 Ft
215/55 R16
93 H M+S
93
H
M+S
46 990 Ft
225/40 R19
93 W MFS XL DOT21(2021-ben gyártott)
93
W
MFS XL DOT21(2021-ben gyártott)
69 990 Ft
225/40 R19
93 W MFS XL
93
W
MFS XL
72 428 Ft
225/45 R17
91 H M+S MFS
91
H
M+S MFS
45 438 Ft
225/45 R18
95 V ROF MFS XL DOT21(2021-ben gyártott)
95
V
ROF MFS XL DOT21(2021-ben gyártott)
57 989 Ft
225/45 R18
95 V M+S MFS XL
95
V
M+S MFS XL
58 243 Ft
225/45 R19
96 V MFS XL
96
V
MFS XL
81 026 Ft
225/50 R17
94 H M+S MFS
94
H
M+S MFS
48 223 Ft
225/50 R17
98 H M+S MFS XL
98
H
M+S MFS XL
48 952 Ft
225/55 R16
95 H M+S MFS
95
H
M+S MFS
50 152 Ft
225/55 R16
99 H M+S MFS XL
99
H
M+S MFS XL
51 554 Ft
235/40 R18
95 V MFS XL
95
V
MFS XL
65 312 Ft
235/45 R17
97 V M+S MFS XL
97
V
M+S MFS XL
62 949 Ft
235/45 R18
98 V M+S MFS XL
98
V
M+S MFS XL
63 405 Ft
235/55 R17
99 V M+S
99
V
M+S
60 460 Ft
245/35 R19
93 W MFS XL
93
W
MFS XL
91 459 Ft
245/40 R19
98 V MFS XL
98
V
MFS XL
85 691 Ft
245/45 R17
99 V M+S MFS XL
99
V
M+S MFS XL
66 608 Ft
245/45 R18
100 V M+S MFS XL
100
V
M+S MFS XL
64 905 Ft
245/45 R19
102 V MFS XL
102
V
MFS XL
84 778 Ft
255/35 R20
97 W MFS XL
97
W
MFS XL
84 990 Ft
255/40 R19
100 V M+S MFS XL
100
V
M+S MFS XL
79 799 Ft
255/45 R19
104 V MFS XL
104
V
MFS XL
82 568 Ft
265/45 R20
108 V M+S MFS XL
108
V
M+S MFS XL
97 739 Ft
275/35 R19
100 V M+S MFS XL
100
V
M+S MFS XL
105 990 Ft
275/35 R19
100 V MFS
100
V
MFS
111 990 Ft
295/35 R21
107 V M+S MFS XL
107
V
M+S MFS XL
108 283 Ft

Dunlop Winter Sport 5 információ

Kategória: prémium
Szezon: téli gumi

A Dunlop Winter Sport 5 a téli utak váratlan viszontagságaihoz szükséges tapadással rendelkezik.

Az újszerű szögletes középső lamellák megnyúlnak, ezáltal megnő a szétnyílási és úthoz tapadási képességük, és kiváló oldalirányú tapadást biztosítanak a csúszós téli utakon.

A gumiabroncs futófelületében lévő mélyebb barázdáknak köszönhetően a Winter Sport 5 nagyobb mennyiségű vizet és latyakot képes elvezetni, így csökkenti a vízenfutás kockázatát, és segít megőrizni az irányítást vizes utakon.

A több blokkal rendelkező Winter Sport 5 több ponton érintkezik az útfelülettel, így jobb a tapadása és a teljesítménye havas utakon.

A Winter Sport 5 egyedi kialakítása miatt a tömeg egyenletesen oszlik el az abroncson, aminek eredményeképpen alacsonyabb a gördülési ellenállás és magasabb az üzemanyag-hatékonyság.

  • Optimalizált abroncsszerkezet (4.ábra)
    Optimalizált abroncsszerkezet (4.ábra)
  • Megnövelt mélységű árkok (3.ábra)
    Megnövelt mélységű árkok (3.ábra)
  • Szögben álló középponti lamellák (2.ábra)
    Szögben álló középponti lamellák (2.ábra)
  • Még több blokk (1.ábra)
    Még több blokk (1.ábra)

Dunlop Winter Sport 5 teszt

További téli gumi tesztek

Dunlop Winter Sport 5 hírek

Téligumi teszt 2023: itt vannak a legjobbak!
Téligumi teszt 2023: itt vannak a legjobbak!
A nagy európai autoklubbok minden évben kiválasztanak egy-két népszerű gumiabron...
ADAC téiligumi teszt 2022
ADAC téiligumi teszt 2022
Megjelent az ADAC 2022-es téligumi teszt eredménye. Idén ősszel is két nagyon né...
Téli gumi teszt 2021: Itt vannak a legjobbak
A nagy európai autoklubbok minden évben kiválasztanak egy-két népszerű gumiabron...

További Dunlop téli gumik

Személyautó

Kisteher

Terepjáró

Dunlop információk

DunlopAz Észak-Írországól származó Dunlop gumiabroncsok több mint 125 éve nyújtanak állandó teljesítményt a prémium szegmensben.

A Dunlop termékkínálata

A márka széles körben kínál gumiabroncsokat személyautóra, motorkerékpárra, robogóra, teherautókra, buszokra és munkagépekre. A motorsportban kiemelkedő sikereket elérő Dunlop a nagy és az ultra nagy teljesítményű abroncsok egyik vezető gyártója. A versenyzésben szerzett széleskörű tapasztalatait innovatív technológiák bevezetése révén hasznosítja a közúti forgalomba kerülő abroncsok gyártása során.A RunOnFlat technológiát alkalmazó defekttűrő abroncsokat például olyan díjnyertes autókon alkalmazzák, mint a Mini, BMW 1-es sorozat, 3-as sorozat, 5/6-os sorozat, X5/X6 és mások.

A világ számos vezető gyártója Dunlop abroncsokkal látja el járműveit, köztük az Alfa Romeo, az AMG, az Audi, a Bentley, a BMW, a Jaguar, a Lexus, a Mercedes-Benz és a Porsche.

A Dunlop az első gumiabroncsgyártó amely AA minősítésű gumiabroncsot hozott forgalomba Európában.

A prémium vonalat erősítő Dunlop márkát azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.

Gazdasági adatok

Gyáraik Európán kívül Észak-Amerikában, Ausztráliában, sőt még Japánban is termelnek. Európai, amerikai és japán szakemberek és tervezők együttes tudása adja a Dunlopnak azt az előnyt, hogy három kontinenst is ellát kivételes teljesítményű gumiabroncsokkal.

Tulajdonos

1999-től a Goodyear csoport tagja.

A Dunlop története

Az eredetileg észak-írországi Belfastból származó gumiabroncs jelenlegi székhelye az Egyesült Királyságban, Birminham városában található.. John Boyn Dunlop a skót származású, Észak-Írországban élő feltaláló fejében született meg elsőként a tömlős gumiabroncs gondolata 1888. elején.. Kezdetben a fia fémkerekű triciklijére próbált tömlős gumit tenni, egy egyszerű kerti slag formájában. A víz mint töltőanyag azonban rugalmatlannak bizonyult, ezért levegővel helyettesítette azt. Mivel a locsolócsövet sehogy sem tudta fölerősíteni az abroncsra, ezért szövetborítású gumiszalagot szögelt egy fakorongra, így egy tömlő keletkezett. A levegő utántöltésére cumisüveg tetejéből szelepet is konstruált, amelyen át egy futball labdához használatos pumpával felfújta és fölszerelte a tricikli kerekeire. (Tudni kell, hogy a gumi 1865-től terjedt el a járművek kerekeinél, de tömör változatban, amelyet 1839-ben Charles Goodyear találmánya a vulkanizálás tett lehetővé.) Az új találmány elsőként kerékpárversenyen bizonyított, majd gyorsan világossá vált, hogy motorkerékpárokon is remekül használható. 1890-ben megnyílt az első gyár Dublinban, három évvel később pedig a németországi Hanauban. 1895-ben az első automobil már pneumatikus abroncsokon gurult és a Dunlop abroncsokat már Franciaországban és Kanadában is árulták, valamint már Ausztráliában és az Amerikai Egyesült Államokban is gyártották. Mivel 1896-ban már 4 millió biciklista járta az utakat, az üzlet egyre jobban beindult. 1898-re a cég kinőtte a dublini központot és a gyártást először Coventry-be majd 1902-ben egy négyszáz holdas birminghami – mely később Fort Dunlopként lett világszerte ismert – telepre költözött. 1910-ben a Dunlop megjelent Malajziában, hogy megoldja a cég folyamatos nyersgumi ellátását, egy 50 000 holdas gumi ültetvényt hozott létre. 1913-ban az első japán abroncs gyár Kóbeban megnyitotta kapuit. A második világháború idejére a Dunlop már nem kettő és négy kerekű járművekre készít pneumatikus gumikat, hanem egyéb gumitermékeket is gyárt mint, golf és tenisz labdák, padlók, fékek. 1922-ben a Dunlop bemutatja az első acélszálas abroncsát, mely háromszorosára hosszabbítja az abroncs élettartamát és 160 km/h sebességig is használható. Ekkora sebességre ebben az időben még a motorsport miatt volt szükség. A nagy sebességű gumiabroncsok forgalmoba hozatala előtt a Dunlop nagy figyelmet fordított a termékek tesztelésére.

Versenysport

1923-ban az amerikai születésű ír Henry Seagrave megszerzi a Dunlopnak az első Grand Prix győzelmet is. A Le Mans-i 24 órás autóversenyen 34. (!) alkalommal szerezte meg az első helyet.

Garancia

A Dunlop gumibroncsokra a gyártó a vásárlástól számított 5 év garanciát vállal.


×